5 דרכים מקוריות לשיפור מצב הרוח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים

השנה האחרונה הביאה איתה התמודדות לא פשוטה בכלל. שנת 2020 הביאה איתה את נגיף הקורונה וכדי למנוע את התפשטותו, נעשתה הפסקה מוחלטת של חיי השגרה היומיומית.

מצב זה, בנוסף לסכנה שמביא איתו הנגיף, יכול להכניס אדם לדיכאון וחרדות.

ידוע שמספר ההתאבדויות זינק בתקופת הקורונה, שכן אנשים עם בעיות נפשיות נכפה עליהם להיות בבית ולהפסיק את שגרתם היומיומית, נוסף על כך האוכלוסייה המבוגרת סובלת מתופעה זו הכי הרבה – הם אינם יכולים לראות את יקיריהם עקב החשש שידבקו בנגיף, ולכן נכפה עליהם להיות בבידוד מוחלט מהאוכלוסיה.

כדי למנוע מצב של דיכאון ולשפר את מצב הרוח, הכנו לפניכם רשימה שתעזור לכם להתמודד עם תקופה מורכבת שכזו.

 

האזינו למוסיקה

מוסיקה האהובה עליכם יכולה לשפר במידי את מצב הרוח וברמת האנרגיה הכללית, במיוחד מוסיקה שמזכירה תקופה טובה בחייכם. בניסוי שנערך בארה"ב , הוכח שמוסיקה הגורמת להיזכר בתקופה טובה בחייכם גורמת למוח להיזכר באותה תקופה ספציפית, ובכך החלק שאחראי על הזיכרון מנווט אותנו ישר לשם וגורם לנו הרגשה טובה ונעימה.

 

עשייה למען מישהו אחר

בטח כבר שמעתם שנתינה או מחווה לאחר מרוממת את מצב הרוח, ובכן השמועות הללו נכונות! במחקר שהתבצע בבריטניה בשנת 2010  מצא שאנשים בני 18 – 60 שביצעו מחוות קטנות במשך עשרה ימים, דיווחו על עלייה משמעותית בשביעות רצון החיים, הרציונל מאחורי זה הוא שמחווה גורמת לתחושת משמעות בחיים ובכך נוצרים הדהוד של רגשות חיוביים. כמו שהזכרנו, מחוות קטנות בהחלט יעשו את העבודה, ובהחלט לא צריך להשתגע.

 

עיסוי טוב

ידוע שמגע לא רק חשוב לשרירים תפוסים, אלא משפר תהליכים נפשיים בגוף. מגע הנעים לנו יכול לשפר פלאים את המצב רוח, ולתת תחושה של ביטחון וחמימות. נוסף על כך, עיסוי טוב מאיץ את זרימת הדם ובכך משפר תהליכים קוגנטיביים במוח ובכך מפיג תחושת דיכאון. ניתן למצוא עיסוי טוב באינטרנט – אתר זמן מגע יכול לספק עיסוי מקצועי הנותן גם מקום לנפש להירגע.

 

עשו ספורט

פעילות ספורטיבית נותנת בוסט של ממש למצב הרוח, ומחקרים כבר הוכיחו בעבר שההורמונים המופרשים בזמן פעילות ספורטיבית יכולים למנוע דיכאון וחרדה. נוסף על כך, פעילות ספורטיבית הנעשת בטבע גם היא משפיעה על מצב הרוח –יציאה לחיק הטבע הוכחה בעבר כמרגיעה שמפחיתה לחץ. לכן צאו למקום ירוק, אפילו הפארק ליד הבית שלכם, ועשו פעילות ספורטיבית

 

אכלו מאכלים המשפרים את מצב הרוח

במחקר שנעשה ב 2012 על ידי האגודה האמריקאית לכימיה, התברר שיש מאכלים המועדדים עלייה במצב הרוח כגון שוקולד, פטל, תותים, תה וכן מאכלים המכילים אומגה 3. שוב, צריך לאכול הכל במידה ולא להתמכר למאכלים מסויימים.

בקיצור, עשו את הדברים הללו ונסו לצאת מתחושת הדיכאון והחרדה שמלווה אותנו בתקופה מורכבת זו.

 

ריצה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.