שמנים אתרים להרגעה: שימוש נכון וטיפים להורדת מתח וחרדה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים

ידוע שרוב החרדה והלחץ שאנחנו נושאים עלינו במהלך היום הצטברו עלינו מימים שכבר עברו, אבל למה הרגשת המועקה הזו לא נשארת איתם מאחורה? התסכול הזה שאין לנו רגע מנוחה, לא במהלך היום וגם לא בשינה.

עוד לפני שפחתנו את העיניים שלנו, המוח כבר מתחיל לרוץ, להילחץ מכל משימות היום, אנחנו עוברים אותו בקושי, מגיעים הביתה ואז המחשבות והלחץ רודפים אחרינו גם לשם. בסוף היום, אנחנו נכנסים למיטה, באמת מותשים, מחכים לשלווה שמביאה איתה השינה, ושוב – הם חזרו, זוג משמים, תכירו – מתח וחרדה.

אם תהיה לנו לפחות את השינה הרגועה הזו, את ה-7 שעות האלו להתאפס ולנוח כמו שצריך, אז הכל היה נראה אחרת. הגיע הזמן לתת לכם את השקט הנפשי שמגיע לכם.

 

"ככל שהעולם מתפתח שואף הוא לחזור לטבעיותו המקורית" (הרב קוק)

מתוך כל הפתרונות הכימים והחדשנים שמביאים לנו הרופאים בצורת כמוסה, גלולה או כדור, הפתרון היחיד שלא מציע איתו גם רשימת תופעות לוואי הוא התרופה הטבעית. תנסו להיזכר בפעם האחרונה שנכנסתם לחנות, אם נגיד זו הייתה חנות מאפים – הריח של האפייה והמאכלים המוצעים יגרמו לבטן לקרקר, אם זו חנות סבונים – ישר תרגישו נינוחים ורגועים יותר.

ריחות משפיעים על פסיכולוגיה אנושית ועל הגוף, כמו הריח המוכר של אמא בחיבוק, שנותן הרגשה של בית או הריח של הבושם של הפרטנר/ית שלך. אתם יכולים להשתמש בריחות מסביבכם לטובתכם בצורה אקטיבית, וליצור לכם את האווירה הרצויה בעזרת שמנים אתריים. 

 

יש מספר דרכים בהן ניתן להשתמש בשמנים אתריים:

  • הרחה – מטפטפים 1-3 טיפות על פיסת בד, אפשר גם ישירות על הפיג'מה, ומריחים.
  • מבער שמנים – המבער הוא כלי שמיוצר בדרך כלל מקרמיקה ויש לו כמה חלקים. החלק התחתון הוא כמו תנור קטן שבתוכו מניחים נר (נר קטן כמו נר שבת) וחום הלהבה מחמם צלוחית שמונחת מעל ה'מערה' הקטנה, עליה מטפטפים שמן אתרי לבחירתכם והחדר מתמלא בריח וארומה נעימה.
  • אמבטיה – מטפטים כמה טיפות לאמבט מים חמים והחדר יתמלא בריח נעים, בנוסף לרגיעה שעולה בנו בישיבה באמבט.
  • אינהלציה – לטפטף כמה טיפות למכשיר אינהלציה או לקערה עם מים חמים, לרכון מעליה ולנשום כמה נשימות עמוקות.

 

רשימת שמנים אתריים להרגעה (לפני השינה או בזמן לחץ וחרדה):

קמומיל 

זו בטח לא פעם ראשונה או שניה שאתם נתקלים בשם של הפרח הזה, ואולי עד עכשיו לא ידעתם בכלל למה הוא מסוגל. את הקמומיל אפשר לשתות כחליטה בתה או להשתמש בשמן האתרי שלו כמתואר באפשרויות למעלה.

הקמומיל בעל ניחוח מתוק ופרחוני וגורם לישנוניות, השפעתו המרגיעה על המחשבות ועל השרירים מסייעת להירדמות מהירה והרחתו לפני השינה נותנת לצמד המילים 'שינה מתוקה' הוכחה חיה.

 

לבנדר

הייתם מנחשים שהפרח הסגול והנפוץ שהעירייה שלכם כל-כך אוהבת לשתול בגינות הוא בעצם תרופה לבעיות שינה שלכם? לבנדר הוכח מדעית על-ידי לא מעט מחקרים את יעילותו בהפחתת חרדה, העלאת מצב הרוח ומשפר שינה.

גם הוא, כמו שאר השמנים האתריים, משפיע על מערכת העצבים, איך? אתם שואלים? חוש הריח שלנו מעביר אותות למוחנו למערכת הלימבית, ל- 2 איזורים שמעורבים ברגשות ובמצב הרוח; האמיגדלה וההיפותלמוס. וכך החומר משפיע על הנפש.

 

ילנג-ילנג

ילנג-ילנג מתאים במיוחד לאלה שדווקא רגישים לריחות. השם המדעי שלו הוא 'קננגה ריחנית' והצמד מילים ילנג-ילנג מגיע משמו הפיליפיני. הריח הפרחוני והמתוק שלו פחות מורגש אבל עדיין קיים והוא בא בצורת ריח פרחוני עמוק ולא חזק כמו הלבנדר והקמומיל.

הוא תורם לתחושת אופוריה ומוריד כעסים המגיעים מתסכול – אם תשימו לב למחשבות שרצות לכם בראש לפני השינה, תשימו לב שהם בעיקר סביב הנושא הזה. בנוסף, הוא מעניק תשוקה ויצר מיני – שניים במכה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.