מיינדפולנס: חשיבה שמאפשרת איכות חיים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים

ישנן שיטות רבות לפתרון לחצים הנובעים משגרת החיים המתישה, וכן להתמודד עם מחשבות טורדניות העולות בראשנו.

אחת השיטות הבולטות במאה ה – 21, לעניין זה, היא שיטת מיינדפולנס.

מהי השיטה וכיצד היא מאפשרת ומשפרת לנו את איכות החיים? בואו נתחיל.

 

מיינדפולנס – על מה מדובר?

מיינדפולנס, או בשמה העברי, קשיבות, הינה שיטת תרגול מחשבתית, אשר נמצאה כמשפרת את היכולת להתמודד עם קשיים, פסיכולוגיים ופיזיים כאחד, של האדם המתרגל את השיטה. מדובר בשיטה המכוונת ומאפשרת התמקדות ברגע הנוכחי, בהווה, זאת על מנת להימנע משיפוטיות, ולאפשר לאדם חיים שקטים ושלווים, והגעה לאיזון עצמי.

 

איך זה עובד?

תרגול שיטת מיינדפולנס, הוא תרגול של הכוונת תשומת ליבנו אל ההווה, תוך מתן תשומת לב לנשימתנו, רוחנו וגופנו. השיטה עוזרת לשנות ולנפץ את החשיבה האוטומטית, העולה אצלנו ביום יום, שלרוב בשל לחצי ומתחי החיים, החשיבה שלילית.

 

השיטה שמאפשרת איכות חיים

לשיטת מיינדפולנס יתרונות רבים אשר נחקרו מדעית, להלן כמה מהן:

עמידה מול אכילה רגשית – לבחור נכון

לא פעם בחיינו, כאשר אנו חווים משבר או קושי, על מנת להרגיע את עצמנו אנו פונים לאכילה. שיטת מיינדפולנס, מסייעת לנו להפריד בין רעב פיזי ממשי, לבין רעב הנובע מבעיות פסיכולוגיות, ומסייעת לנו לבחור נכון.

 

מסייעת להפחית תחושות חרדה ודיכאון

בחיים הקשים של המאה ה – 21, לא פעם החיים והסביבה מעלים רגשות ותחושות של חרדה, אשר עלולים להוביל ולהחריף למצב של דיכאון. תרגול שיטת המיינדפולנס נמצא כמסייע להפחתת התחושות, כפי שמסייע טיפול תרופתי מונע.

 

שיפור וחידוד הקשב והריכוז

בעידן הטכנולוגי של ימינו, המסכים והגירויים הרבים מהסביבה, הנוכחים בכל מקום, גורמים לאנשים רבים לאבד ריכוז וקשב. שיטת המיינדפולנס משפרת את הקשב שלנו, ומסייעת לשמור על ריכוז, תוך הימנעות מהסחות כאלו ואחרות.

 

שינה איכותית

שינה טובה ואיכותית מובילה לתפקוד יעיל יותר, ולשיפור באיכות חיינו. מיינדפולנס מסייעת לקיצור הזמן הלוקח לנו להירדם, ומעניקה לנו שינה איכותית ושלווה.

 

מפחיתה שיפוטיות

שיטת מיינדפולנס מסייעת לנו התבוננות פנימה, הסתכלות רחבה על סיטואציות ועל החיים, וגורמת לנו להגיע לאיזון, עם עצמנו ועם העולם.

 

מחזקת את גופנו ואת המערכת החיסונית שלנו – מפחיתה מתחים ולחץ

מיינדפולנס הוכח כמפחית מתחים ולחצים, הן נפשיים והן פיזיים. המערכת החיסונית הינה מערכת אשר תפקידה לספק הגנה לגופנו מפני פלישות ופגיעות. לחצים ומתחים משפיעים רבות על המערכת החיסונית ופוגעת בתפקודה התקין. מיינדפולנס נמצאה כמחזקת את המערכת החיסונית ומשפרת את תפקודה.

 

מסייעת לעמידה מול כאבים כרוניים

תרגול שיטת מיינדפולנס נמצאה כמסייעת להקלה בכאבים, ובשיפור התחושות.

 

אישה עושה יוגה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.