איך תרגול מיינדפולנס יכול לעזור להפגת מתחים ולחצים בחיי היום יום?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים

בחיים המערבים של ימינו, טרדות היום יום ביניהם המצב הכלכלי, מלחמות, ובימים אלו, מגפת הקורונה, מעטים האנשים שאינם שרויים במצב של לחץ ומתח תמידי.

למצבי לחץ אלו, השפעות רבות הן בהיבט הנפשי והן בהיבט הפיזי.

דרך התמודדות להפגת המתחים והלחצים היא תרגול מיינדפולנס.

מהי השיטה וכיצד היא עוזרת? בואו נתחיל.

 

מיינדפולנס – קצת הסברים

מדובר בשיטת תרגול, אשר מטרתה להיות קשובים לעצמנו ובמודעות, לחוות את הרגע הנוכחי בחיינו, ולהסתכל על החיים באופן מודע, שאינו שופט, ומכאן להפחית לחצים ומתחים בחיי היום יום שלנו.

 

אז, איך תרגול מיינדפולנס יכול לעזור להפגת מתחים ולחצים?

מודעות למחשבות ועצירה לחשיבה

התרגול מלמד כיצד לעצור, לחזור צעד אחורה, ופשוט להתבונן. המחשבות שלנו, הן אלה אשר מובילות להרגשת המתחים והלחץ, אם נעצור ונסתכל על המחשבות באופן אחר, באופן מפקפק, נוכל להגיב ולהתמודד אחרת עם המתחים והלחצים של חיי היום יום.

כמו כן,  מסייע תרגול מיינדפולנס לעשות עצירה בכל סיטואציה. להשתהות, לחשוב ולהחליט להגיב ולפעול בדרך טובה ונכונה יותר.

 

הוויה ומודעות לצרכים

במהלך החיים, פעמים רבות אנו פועלים על מנת לקדם דברים הקשורים אלינו, אך אלו לרוב מקושרים גם למצבי לחץ. תרגול מיינדפולנס, מאפשר להיות במצב של הוויה, וליהנות מהדברים הללו בדרך שקטה ונינוחה. בנוסף, תרגול מיינדפולנס מסייע לנו לזהות כאבים וצרכים של הגוף, ולפעול בהתאם.

 

מודעות לרגשות ואכפתיות

תרגול מיינדפולנס, מוביל להתפתחות האינטליגנציה הרגשית של האדם, כך שהופך אותנו למודעים יותר לסביבתנו ולרגשותיהם, ומסייע למניעת קונפליקטים עם הסביבה. מעבר לכך, מסייע התרגול לרגיעה עצמית, ובכך מעלה את מידת האכפתיות והחמלה שלנו כלפי הסביבה.

 

פעילות ההמיגדלה ושיפור הריכוז

ההמיגדלה הינה אזור אשר אחראי על תגובות הלחץ שלנו. תרגול שיטת מיינדפולנס, מוריד את רמת תגובות הלחץ ובכך מוביל לחיים שקטים ורגועים יותר. בנוסף, תרגול מיינדפולנס מאפשר לנו להיות פעילים ויעילים יותר, ובאמצעות כך, מפחית את רמות הלחץ שלנו.

 

שינוי גישה

אחת מן ההישגים המובילים של תרגול שיטת מיינדפולנס, היא שינוי גישה. השיטה מאפשרת דרך הסתכלות על החיים ועל חוויות באופן יותר חיובי, ובכך מסייע להוריד לחצים ומתחים בחיי היום יום שלנו.

 

כמה מילות סיכום

כפי שניתן לראות לעיל, לתרגול שיטת מיינדפולנס הישגים רבים, אשר לאלו השפעות חיוביות רבות על חיינו ועל חיי הסביבה שלנו. תרגול מיינדפולנס מאפשרת לנו התבוננות על חיינו תוך מצב של מודעות, ומובילה לחיים רגועים, שלווים ושלמים יותר.

 

חוף ים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.