איך דיאטה משפיעה על הבריאות הנפשית?

תוכן עניינים

כולנו מכירים את המשפט "נפש בריאה בגוף בריא" אבל האם אי פעם העמקתם בו וחשבתם עליו? שני המושגים המרכיבים את המשפט זקוקים להבהרה.

נפש בריאה היא נפש יציבה בעלת חוסן עצמי שרוב תחושותיה הן חיוביות.

גוף בריא הוא לא גוף רזה כמו שאומרים לנו.

גוף בריא נוצר כתוצאה מכושר גופני ומזון חיוני.

עולם הפסיכולוגיה מבין עם הזמן כי לגוף ולנפש יש יחסי גומלין.

הם משפיעים זה על זה בצורה מקיפה ביותר.

קשיים נפשיים מובילים לקשיים פיזיים ולהיפך.

וגם בצד החיובי – תחושות טובות מועילות לבריאות ובריאות מועילה לתחושות טובות.

אז אתם חושבים לעשות דיאטה ומתלבטים מה ההשפעות של זה? התשובות בכתבה הבאה.

 

השפעה של דיאטה על התודעה

  1. מוכח כי סוכר ושאר המזונות הלא בריאים מועילים לדיכאון! צריכה שלהם מורידה את מצב הרוח בטווח הארוך גם אם אתם נהנים מהם באופן רגעי.
  2. מאכלים בעלי ויטמינים ושאר חומרים שמטיבים לגוף מזינים את המוח ועוזרים לו להתפתח בצורה נכונה. התפתחות תקינה של המוח היא חלק חשוב בבריאות נפשית.
  3. דיאטה מטבעה תגרום לכם להרגיש יותר טוב כלפי הגוף שלכם ובכך תעלה את הדימוי העצמי שלכם ותשפר את הבריאות הנפשית. לפרטים על דיאטה מהירה היכנסו לקישור.

 

מקרים שיש להיזהר מהם

דיאטה יכולה להגיע ממקום נפשי מתוקן שרוצה להתקדם ולהצמיח מתוך אהבה. אך יש פעמים בהם דיאטה דווקא לא תועיל לכם מבחינה נפשית כי היא מגיעה כתוצאה מהפרעות אכילה או דברים דומים. חשוב לציין שתחושה טובה עם הגוף שלכם לא תגיע רק בזכות הדיאטה. אנשים רבים עשו דיאטה ועדיין לא חשו שלמים עם עצמם, למה? כי אם אין קבלה ואהבה ללא תנאים לא תהיה קבלה גם כשנראים מושלם. אז אמנם לדיאטה יש יתרונות משמעותיים אבל חשוב לברר מאיפה היא מגיעה. פרופ' אולגה רז בעלת הרבה ידע ויש לה מה לספר לכם על דיאטות אז כדי שתיכנסו לאתר שלה.

 

דיאטה – זה לא לאכול קצת

סכנה נוספת היא אנשים שבוחרים לאכול מעט ביום כדי להרזות. פעמים רבות המעט הזה הוא לא בריא ואז הם ממיטים על הגוף נזק. מזון לא בריא ומעט מזון אולי ירזו אתכם אבל הם לא יתרמו לגוף ולנפש. זוכרים שהגוף והנפש קשורים? אז אם הגוף לא מקבל חומרים שהוא זקוק להם אתם תרגישו ירידה קיצונית במצב הרוח והיחלשות גופנית לא נעימה כלל.

 

סיכום – דיאטה נכונה תטיב גם לנפש

הגוף שלנו צריך להיות בריא כדי לאפשר לעצמנו שמחה ואושר. דיאטה אין פירושה בריאות לכן צריך לחשוב איזה דיאטה אתם בוחרים. אל תבחרו אחת שתגרום לכם לא לאכול כי זה יזיק לגופכם ולנפשכם. צאו לדרך עם הרבה אהבה עצמית ומוכנות להפוך את התפריט שלכם למזין יותר.

 

בטן

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.