איך הבריאות בגיל השלישי משפיעה על נפש האדם

תוכן עניינים

מאז ומעולם נאמר – גוף בריא בנפש בריאה!

זהו בהחלט לא עוד משפט אלא אורח חיים שהמוני אנשים אימצו לעצמם בעשור האחרון והרבה בזכות נפלאות מהפכת המידע(האינטרנט) שהביא לידיעת הרבה אנשים בכל העולם, את המידע והידע הנכון כיצד ליישם ולשנות אורחות חיים בהתאם למצב הנפשי, הפיזי והכלכלי של כל אחד מאיתנו.   

 

החיים כמרוץ – המתח הנפשי גודל

אנחנו כל הזמן ברדיפה אחר החלומות שלנו שלא בהכרח כל כך מיוחדים ושונים זה ומזה, ואתם יודעים מה גם לא כל כך דמיוניים. הרי מה שאנחנו רוצים בסך הכל זה שיהיה לנו אוטו נחמד, דירה נחמדה וכמה שפחות מינוס בבנק. הבעיה ברדיפות האלו שלעיתים אנחנו נשאבים לתוך סחרחורת החיים שבהחלט מפעילה לחץ נפשי על הגוף וגורמת לנו לסטרס גדול מאוד. ואז מגיעים לגיל שבו המצב הבריאותי שלנו מתחיל להתערער מה שגורם לנפש שלנו גם כן להתערער.

מרוב הרדיפות האינסופיות אנחנו עלולים לסבול מכאבים בכל מיני מקומות בגוף כמו גב תחתון, כאבי רגליים וכ'ו שיכולים לנבוע מעבודה פיזית, עמידה לאורך היום, נהיגה ממושכת, היעדר פעילות ספורטיבית ועוד. אך עם זאת כשאנחנו צעירים יש לנו כוח אז אנחנו לא באמת לוקחים את הבריאות ברצינות. אך כל זה יכול לחזור אלינו כבומרנג משום שמגיע גיל שכל כאב יכול לגרום לנו לצער נפשי ולמפח רוח גדול מאוד.

 

יפה שעה אחת קודם – מתחילים לשמור על הבריאות

חשוב לנו לזכור במהלך מרוץ החיים שאנחנו חייבים לטפל בבריאותנו כדי שתישאר עד כמה שניתן איתנה למרות כל הקשיים. כאמור לבריאות הפיזית שלנו יש קשר ישיר על בריאות הנפש ועל כן צריך תמיד לזכור שאנחנו חייבים לעשות דברים שיגרמו לנו להתרוממות רוח ולמצב רוח טוב עד כמה שניתן כך שנגיע לגיל שבו הבריאות הפיזיולוגית שלנו מעט "בוגדת" בנו, תמיד תהיה לנו את שלוות הנפש שלא ניתן לקחת אותה מאתנו.

 

פתרונות יצירתיים – מכון הפיזיותרפיה מדלידר

בתוך מכון פיזיותרפיה מדלידר ישנן כמה אופציות מרתקות שבהחלט יכולות לעזור לאנשים בגיל השלישי שבריאותם הפיזיולוגית והנפשית מעורערת. מעבר לשיטות הקונבנציונליות ישנן שיטות נהדרות ומאוד מיוחדות בסוגן, כמו למשל –  במכון הפיזיותרפיה מידלדר יש טיפול חדשני על ידי מציאות מדומה! כן קראתם נכון! מדובר במשקפת מציאות מדומה כמו אלו שאתם מכירים כאשר מרכיבים אותם ישנו סרטון ש"מביא" את המטופל למקום שהוא חפץ אליו, כמו לשוט על גונדולה בוונציה, כמו לעשות סיור עם אובמה במקומות שונים ואפילו להוציא מכך את המרב ולהשתמש בכוח הפיזי.

 

לסיכום

צריך להבין את ההשפעות העצומות בכל הנוגע לשמירה על בריאותינו ככל הניתן איתנה וחזקה. כשאנחנו צעירים הכאבים שפוגשים אותנו כמעט ולא מטרידים אותנו אבל כאמור בריאות לקויה בגיל השלישי מובילה לסטרס נפשי גדול מאוד וכך בעצם מונעת מאיתנו איכות חיים טובה.

בריאות לכולם

גיל מבוגר

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.