איך לבחור עיסוי שמשפיע בצורה חיובית על הנפש

תוכן עניינים

אם בעבר העיסוי היה כחלק מחוויה מיוחדת, כיום העיסויים הופכים להיות חלק מהתרבות הפופולרית. וכן החשיבות הבריאותית שלהם לא מוטלת בספק מבינה פיזית ונפשית גם יחד. מכוני העיסוי הפכו לתעשייה שלמה המציעה מגוון טכניקות המיועדות למטרות שונות. איך נדע לבחור את העיסוי שישפיע בצורה החיובית ביותר על הנפש?

 

עיסוי – מאז ולתמיד

מקצוע העיסוי הוא כבר בן כאלף שנה. ישנן עדויות על עיסוי כבר בכתבים מסין העתיקה, יפן, הודו, מצרים, יוון, רומא ומדינות ערביות וכן הוא מוגדר כ"אומנות השפשוף". כמו כן נעשה בו שימוש נרחב באירופה בתקופת הרנסנס. ב-1850 הוא הוצג בארצות הברית לראשונה על ידי שני רופאים אמריקנים שלמדו אותו בשוודיה ואז הוא הפך לפופולרי ושימש במגוון טיפולי בריאות.

בשנות 1930-1940 הוא איבד מהפופולריות בגלל התקדמות המדע והטכנולוגיה ברפואה, אך בשנות ה-70 הוא שב לזרם המרכזי בעיקר בקרב ספורטאים ולא רק. מעוניינים להכיר יותר? פורטל מטפלים בעיסוי יעזור וישפיע בצורה טובה על הנפש שלכם.

 

סוגים ומטרות של עיסוי

בראש ובראשונה חשוב לדעת שישנו מגוון רחב של שיטות עיסוי המגיעות ממקומות שונים בעולם. הטיפול כולל לחיצות, ליטופים, לישה, שחרורים, הקשות, ניעורים, הנעות מפרקים, סחיטות ומתיחות שרירים. איך נדע מהו העיסוי המתאים ביותר עבורנו ברגע ובמצב נתון?

לכן  חשוב להכיר את מטרות העיסוי. המטרות נובעות ממגוון טכניקות המיועדות למצבים ומקרים שונים. ישנן מטרות המשפיעות על הגוף וישנן המשפיעות על הנפש. כמובן שההשפעה על הגוף תשפיע אף היא באופן מידי על הנפש בצורה חיובית.

 

מטרות פיזיות לדוגמא

  • פתיחת נקבוביות העור וסילוק תאים מתים.
  • האצת זרימת הדם ללב, מחזור הדף והרקמות המביאה לשיפור תפקוד הלב וכלי הדם.
  • האצת חילוף חומרים בגוף.
  • פיזור הצטברויות של חומצת חלב ונוזלים אחרים בשרירים
  • העלאת טונוס השרירים

 

מטרות נפשיות לדוגמא

  • הרפיית שרירים.
  • הפחתת מתח נפשי.
  • הרגעת מערכת העצבים.
  • הגברת ריכוז
  • שיפור מצב רוח

 

מתי הוא משפיע בצורה חיובית על הנפש?

העיסוי ישפיע עלינו טוב כשנתאים אותו לזמן ולמצב. לאחר הכרות עם סוגי ומטרות העיסוי, חשוב לבדוק מהי המטרה שלנו כעת, איזה עיסוי יתאים לנו ביותר וישפיע על מערכנו גופנו בצורה החיובית ביותר. להתאמת הטכניקה למצב הנתון של הגוף חשיבות רבה כי כשנותנים לגוף את מה שהוא צריך בזמן שהוא צריך אז תהיה ההשפעה החיובית ביותר על הנפש.

השיטה צריכה להיבחר בקפידה על ידי המטפל והמטופל בהתחשבות בצרכים ומגבלות. דוגמאות:

זמן העיסוי העיסוי המתאים מדוע?
מטופל המגיע לפני יציאה ליום עבודה עיסוי מרענן ומאיץ עיסוי מרגיע עלול להרדים אותו בטרם עת..
מטופל המגיע אחרי יום עבודה עיסוי מרגיע ואיטי עיסוי זה יפחית את כמות הפסולת בגוף ויעיל לשינה איכותית במיוחד.

לפי דוגמאות אלו ואחרות קל להבין כיצד התאמה של עיסוי בחיפה מביאה להשפעה חיובית על הנפש כשהיא מותאמת לזמן ולמצב.

 

אז איך בחורים עיסוי עם השפעה חיובית על הנפש?

לסיכום, העיסוי –  חוויה רפואית בת כאלף שנה, בעלת מטרות בריאותיות פיזיות ונפשיות ובעלת יכולת להביא להשפעות חיוביות על הנפש. כדי לזכות בכל זה חשוב להתאים את העיסוי לזמן ולמצב האישי של המטופל ומתוך הקשבה למטרות שלו וכך יהיה טוב לגוף וממילא גם לנפש.

לְעַסוֹת

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.