איך לבחור קורס הדרכת הורים שיתאים לכם?

תוכן עניינים

הורות.

ישנם אנשים שידגירו את מילה זו כמשמעות החיים עצמם. להביא צאצאים לעולם, לחנך אותם, לתת להם את סל ה ערכים הנכון ולהפוך אותם לאנשים טובים אזרחים מודעים ובני אדם שתורמים לחברה שלהם.

בני אדם אמנם נולדים עם היכולות הביולוגיות להפוך להורים אך לא בהכרח עם הכלים הנכונים.

קורסי הדרכה להורים מכינים אותנו להורות המוקדמת, משם הכל מתפתח וזז מעצמו.

למי מכם שמתעניינים להפוך למדריכים, הנה מה שצריך לדעת כשבוחרים קורס

 

גישה מותאמת

אמנם יש קורסי הדרכה רבים בשוק העבודה וההדרכות, אך לא כולם מועברים בגישת "בשביל ההורות". גישה זו מותאמת למאה ה- 21 וברוחה ובדרכה, מלמדים כלים פרקטיים להורים שמגדלים ילדים בתקופה הנוכחית. גישה זו היא החדש ביותר בתחום מאחר והיא למעשה נותנת כותרת חדשה לעולם ההורות המורכב ומתאימה את הבעיות וההתמודדות לעת הנוכחית ולא לפי מוסכמות שנוסדו לפני מעל ל- 5 עשורים.

 

דינמיות בקריירה

לא מעט ממוסדות ההדרכה מצריכים נוכחות והשתתפות פעילה במהלך המפגשים. מדובר ב- 7 חודשים שצריך להתמסר לרעיות הזה של קורס הדרכה, ובממוצע כ- 5 שעות הדרכה בשבוע. הקורס מיועד לנשים שמגיעות ממקצועות הטיפול וההוראה בעיקר, והוא מצריך מעבר לשעות החובה שעות נוספות של למידה והשקעה. כאשר יש מערכת למידה און ליין ולא בהכרח בשידור חי (היברידי), יש את המרחב להמשיך בקריירה ובעבודה הנוכחית בזמן שהולכים בנתיב התפתחות זה.

 

המיקום מדבר (?)

אם הבנתן מה אתן מחפשות מהקורס ובאיזה אופן יהיה לכן הכי נוח לעבור אותו, חפשו את הקורס הקרוב ביותר לביתכן. בדקו האם הוא נראה לכן רציני ומקיף והאם הוא ברמה של קורסים אחרי שסקרתן ברשת. עכשיו, כשמובן שיש את הקורס גם בפורמט היברידי, המיקום משמש רק כעוגן לבחינת אפשרויות קרובות יותר עם הלמידה הפרונטלית חשוב היותר מההיברידית.

 

ערכים ופתרונות

בזמן הבירורים לגבי קורי הדרכה, חפשו את הסילבוס של הקורס או את רשימת הנושאים המרכזיים המועברים בו. במסגרת של קורס הדרכת הורים רציני ומשמעותי, תוכלו לראות האם הוא מועבר ברוח של שיטה טיפולית והאם ניתן להתקדם מקורס זה לקורס מתקדם יותר בהמשך. הדרכת הורים מהווה סוג עבודה שתמיד יהיה לה ביקוש ובמיוחד בתחום זה צריך להיות נתיב התקדמות נוסף.

 

מגוון קורסים אחרים

בתוך עולם הדרכת ההורים, ישנם קורסי הדרכה נוספים כמו קורס ייעוץ שינה, שנועד להוציא אנשי הדרכה שיסייעו להורים בהרדמת התינוק ובניית סדר שינה. כל תחום הדרה הקשור להורים צריך להיות מקצועי ורציני ככל האפשר, ואם הוא מעורב עם מוסד אקדמי, הרי זה משובח. ודאו שאתן בעצמכן שלמות עם התכנים המועברים. אין טעות גדולה יותר מלהתחיל קורס שאינכן שלמות איתו. בהצלחה לכל המדריכות, מדובר בעבודת קודש.

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.