איך להכין את עצמך נפשית ללידה?

תוכן עניינים

לפני מאה שנה ויותר, נשים ילדו בבתים פרטיים ולא בבתי חולים. לכל אישה עזרו בלידה בנות המשפחה והחברות הקרובות, ורק במקרי לידה מסוכנים שהסתבכו הוזמן רופא. מסיבה זו, לכל נערה בוגרת או אישה שעוד לא ילדה, היה ברור מאוד מה קורה בלידה ואיך היא נראית.

כיום, במאה ה21, לידה מתנהלת בחדר לידה סטרילי ומבוקר היטב, והיולדת עטופה בצוות רפואי מיומן ומקצועי. למרות היתרון העצום שבכך, כמעט כל הנשים חוות את הלידה שלהן כלידה הראשונה בחיים, כנראה שהן מעולם לא היו בלידה אחרת קודם לכן.

 

למה צריך להתכונן נפשית ללידה?

השאלה הראשונה שעולה היא האם בכלל צריך להתכונן מבחינה נפשית ללידה? הרי מדובר על תהליך טבעי שאירע מיליארדי פעמים בהיסטוריה האנושית, הוא מתרחש בכל יום, אין ספור נשים ילדו לפנייך ואין ספור נשים יילדו גם אחרייך. למרות זאת חשוב לזכור שלידה היא אירוע שלוקח את האישה היולדת לקצוות רגשיים, נפשיים, ופיזיים. לידה היא כמובן אירוע מפחיד ומלא בחששות, מה יהיה עם הילד ומה יהיה עם האישה היולדת.

לידה היא אירוע כואב שיכול להסתבך ולהיגרר לזמן ארוך. בנוסף, בית חולים מתקשר אצל רוב האנשים לחוויות לא נעימות ולזיכרונות שליליים. כדי להפוך את האירוע שרוב הנשים חוות בין פעמיים לשלוש בחייהן למשמעותי, מומלץ להתכונן אליו. אנו ממליצים בחום על קורס הכנה ללידה. קורס כזה ניתן לעבור אצל תימור נמדר לדוגמא, או בשלל מקומות וחברות.

 

מה לומדים בקורס הכנה ללידה ואיך זה עוזר להתכונן נפשית ללידה?

לקורס הכנה ללידה מומלץ להירשם יחד עם המלווה שעתיד להיות איתך בלידה: אמא, חברה טובה, אחות, או בן/ בת זוג כמובן. במהלך הקורס תלמדו כיצד מתרחשת הלידה בפועל וכך תוכלו להרגיש שאתם לא מאבדים שליטה ומודעים לנעשה בזמן אמת. בנוסף, תלמדו כיצד לעבור צירים, ודרכים שונות כיצד לקדם את הלידה, ובנוסף היולדת תלמד כיצד להגיע לרמה מסוימת של שליטה בכל הסיכונים הנלווים ללידה.

הכנות אלו יגבירו את הבטחון העצמי של היולדת והמלווה. חוסר שליטה במצב וחוסר הבנה של המתרחש הם גורמים ישירים לפאניקה ולאיבוד עשתונות, הכנה מתאימה בקורס הכנה ללידה תמנע הגעה לסיטואציות כאלה.

 

מתי כדאי להתחיל להתכונן?

חשוב מאוד לא להיזכר בכל הדברים שכדאי וצריך לעשות כדי להתכונן נפשית רק זמן קצר לפני הלידה. מומלץ בחום להירשם לקורס ההכנה ללידה כ- 3 חודשים לפני תאריך הלידה. כדאי לחשוב מספיק זמן מראש מי את מעוניינת שיצטרף אלייך לקורס ההכנה, ולהשאיר מספיק זמן לחפש קורס במקום שנראה לך, במיקום ובזמנים מתאימים, וכמובן לעדכן את המלווה ולוודא שהוא או היא יכולים להגיע ולהשתתף בכל המפגשים של הקורס. בנוסף, לא כדאי לדחות את כל ההכנות לרגע האחרון, כדאי להגיע ללידה כאשר כל הדברים הטכניים מוכנים.

נפשית ללידה

 

 

 

 

 

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.