איך מתמודדים ומה עושים בהתקף חרדה?

תוכן עניינים

שיעור הסובלים מהתקפי חרדה הולך וגדל בעקבות השינויים, המלחמות והמציאות הישראלית האינטנסיבית, ולכן החלטנו להנגיש לציבור כמה דרכים מהירות ומיידיות לטיפול נקודתי בהתקפי חרדה. אז בואו נתחיל ביחד מההתחלה:

 

מה זה ואיך מרגיש התקף חרדה?

התקפי חרדה עלולים להופיע ללא סיבה ובמהלך ההתקף עלולים להרגיש פחד וחרדה, לפעמים גם בשילוב של תחושות פיזיות כמו דופק מהיר, סחרחורת, חום, צורך ללכת לשירותים, הזעה, עלפון וכו'.
התקף חרדה יכול לקרות בכל מקום והמחשבות והתחושות השקריות יכולות להרגיש כמו תחילתו של השיגעון או המוות או התקף לב.
למזלנו, ישנו טיפול בהתקפי חרדה מעולה ויעיל.

 

כמה זמן עלול להימשך התקף חרדה?

התקפי חרדה נמשכים בין 2 ל5 דק. כאשר אתם מרגישים את ההתחלה של ההתקף (התחושות בעוצמה נמוכה יחסית) אפשר להשתמש בטכניקות של הרפיה שעשויות להחזיר אליכם את השליטה. ישנו גם טיפול תרופתי שניתן לקבל כמובן.

 

למה אני חווה התקפים כאלה?

התקף חרדה הוא מקביל ל "אזעקת שווא" של המערכת שאחראית על ההישרדות שלנו מתחילת האנושות. תפקידה של מערכת זו היא להתריע בפנינו שיש סכנה המאיימת על חיינו. התסמינים הגופניים הם הדרך של הגוף להתכונן למצב שבו נצטרך לברוח או להילחם והיא רגישה מאוד אצל חלק מהאנשים.

 

האם התקפי חרדה מעידים על משהו פנימי?

התשובה היא שלפעמים כן ולפעמים לא. כמו שיש אזעקה בחנות או ברכב שלפעמים מופעלת בגלל משב רוח, אז גם המערכת בגוף שלנו היא עדינה ויכולה לפעול ממצבים שהיא לא אמורה. כמובן שיש אנשים שההתקפים מעידים על פחדים או מצבים נפשים שהם אולי אינם מודעים אליהם כלל. במידה וההתקפים משפיעים ופוגעים באורך החיים שלכם כדאי להתייעץ ולהיות מטופלים על ידי פסיכולוג.

 

מהי הפרעת חרדה ומה ההבדל בינה לבין התקף חרדה רגיל?

הפרעת חרדה קורת כאשר אנחנו "חופרים" בראשנו ומנסים לנתח למה זה קרה. ברוב המקרים אנחנו ממציאים לעצמנו סיבות שגויות שרק עושות לנו נזק גדול יותר.
אם בעקבות התקפי חרדה אנחנו מפסיקים לבצע פעולות כמו נהיגה או טיסה או צפייה בסרטים, אנחנו מתחילים לפתח התנהגות מניעתית , שלרוב לא עוזרת כי כמו שאמרנו אפשר לקבל התקף חרדה בכל מקום, וההתנהגות הזו הופכת להפרעת חרדה.

 

מה יכול להעיד עלי שאני לוקה בהפרעת חרדה?

אם אתם מונעים מעצמכם לעשות דברים רבים ולהיות נוכחים במצבים רבים כנראה שאתם לוקים בהפרעת חרדה. אם בכל תסמין של זיעה או לחץ אתם חוששים שמתחיל לכם התקף חרדה זה גם סממן לאבחון הפרעת חרדה.

 

האם יש טיפול מיידי בשעת מצוקה רצינית?

בוודאי שיש! אתם יכולים להתייעץ עם קופת החולים אליה הם מנויים,
ישנו גם קו חירום של ע"רן בטלפון 1201
אפשר להגיע לבית החולים הקרוב
להגיע למרכזי נפש ליעוץ והכוונה.

כמו שאמרנו התופעה הזו שכיחה למדיי ולכן יש לה מגוון פתרונות ודרכי עזרה.

רק בריאות.

לב

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.