איך מתמודדים עם דיכאון בגיל השלישי?

תוכן עניינים

בגיל השלישי עשויים להופיע אתגרים רבים וכן, בעיות שונות בניהן דכאון.

כאשר אחת הסיבות לכך היא בדידות, למה לא לנסות להתמודד איתה? אז איך ניתן לעשות זאת? מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

הגיל משפיע על המצב רוח

בגיל השלישי יותר אנשים עשויים לסבול מדיכאון, כיוון וגורמי הסיכון גדלים. כאשר ביניהם נכללים גורמים כמו בעיות גופניות, מעמד סוציו-אקונומי יותר נמוך, בדידות ומיעוט של קשרים בין-אישיים ועוד. בין הטיפולים כנגד הדיכאון ניתן למצוא טיפול תרופתי וכן, טיפול פסיכותרפי. בנוסף, התייחסות לגורם הבדידות והפגה שלה, עשוי לסייע גם במקרה של דיכאון. ניתן לעשות זאת באמצעות מספר דרכים אשר אחת מהן היא השתלבות במסגרת של דיור מוגן.

 

מהו דיור מוגן?

כל אדם המגיע לגיל השלישי יכול להשתלב במרכז מגורים, הנקרא דיור מוגן ובו לקבל שירותים הקשורים לכלל התחומים, רווחה, פנאי ובריאות. המבוגרים שמגיעים לדיור מוגן בדרך כלל הם עצמאיים ומצליחים להתנהל בצורה טובה מבלי לקבל עזרה כמו לדוגמא בבית אבות. הדירות בדיור המוגן מאובזרות ויש בהם חדר שינה, סלון ומטבחון. בסביבת המרכזים לרוב יש בתי קפה, רופאים, חדרי כושר ועוד.

 

איפה יש?

דיור מוגן ניתן למצוא בפריסה ארצית ברחבי המדינה. כאשר ניתן לבחור את המיקום לפי בני משפחה שנמצאים באזור, לפי הנוף וכמובן לפי המקום עצמו, מאפייניו ומה שהוא מציע עבור המאוכלסים. תוכלו למצוא את המקומות בחיפוש פשוט באינטרנט כך לדוגמא במידה ותכתבו דיור מוגן תוכלו למצוא רשימה מגוונת של מקומות בהם יש דיורים מוגנים באזור של נתניה והשרון.

 

יתרונות של המעבר לדיור מוגן

אחד הדברים המשמעותיים שמספק דיור מוגן עבור דייריו הוא העובדה שהם מוקפים בסביבה חברתית יום -יום. במהלך היום מתקיימות פעילויות חברתיות במרחבים הציבוריים וכך ניתן להכיר חברים חדשים ולהיות בחברה. בנוסף, יש בדיור מוגן סוג של רשת בטחון כאשר במידה ויש צורך בעזרה וסיוע ניתן לקרוא לאחד מצוות הדיור. כמו כן, בדיורים יוקרתיים יותר, ניתן למצוא בריכות וחדרי כושר.

 

כמה עולה לעבור לדיור מוגן?

באופן כללי ניתן לומר כי המחיר עבור מגורים בדיור מוגן, משתנה למול גובה הפיקדון. כאשר בדיור מוגן ללא פיקדון תצטרכו לשלם בין 10,000 ל-18,000 שקלים עבור חודש. לעומת זאת בהפקדת פיקדון חלקי המחיר יורד לבין 4,000 שקלים ועד 10,000. כשמפקידים פקדון מלא המחיר מוזל עוד יותר ויכול להיות גם 3,500 שקלים בחודש בלבד.

 

בסיכומו של דבר

התמודדות עם דכאון בגיל השלישי עשויה להיות באמצעות תרופות וטיפולים שונים וכן, באמצעות מעבר לדיור מוגן. כאשר הדבר עשוי לענות על אחד הגורמים לדיכאון, הבדידות שחווים בגיל הזה. דיור מוגן מעניק רשת חברתית, פעילויות שונות, בטחון וסיוע במידת הצורך. בכך ניתן לחזק את העניין החברתי ובכך לנסות להפחית את הדיכאון במידה ויגיע בגיל השלישי.

מוח

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.