איך סרטן שלפוחית השתן יכול להשפיע על המצב הנפשי

תוכן עניינים

מחלת הסרטן היא אחת המחלות היותר נוראיות שקיימות בעולם, אם לא הנוראית ביותר מביניהן.

מחלת הסרטן תוקפת אחוזים גבוהים במיוחד של האוכלוסיה, כאשר היא באה לידי ביטוי במגוון איברים ואיזורים בגוף.

אנשים אשר סובלים ממחלת הסרטן, מתמודדים לא פעם לא רק עם קושי גופני אלא גם, ואולי אפילו בעיקר, עם קושי נפשי לא פשוט בכלל.

יצאנו לבדוק איך סרטן שלפוחית השתן יכול להשפיע על המצב הנפשי, וחזרנו עם כמה תשובות שאולי יוכלו לעזור לכם יותר את העניין הזה לעומק.

 

סרטן שלפוחית השתן והמצב הנפשי – על הקשר ביניהם

אז קודם כל ובראש ובראשונה, חשוב לציין שכל סרטן, בין אם הוא סרטן שלפוחית השתן ובין אם הוא סרטן מסוג אחר, מביא איתו השלכות מאוד לא פשוטות גם על הגוף וגם על הנפש. מדובר כאן על אנשים שסובלים ממחלה שמצריכה סדרת טיפולים ארוכה, מתישה ומייאשת ביותר, שגם מביאה איתה כאבים בלתי נסבלים וגם תופעות לוואי מאוד לא נעימות.

בהתאם לכל אלו, ברור שגם הקשר בין סרטן שלפוחית השתן לבין המצב הנפשי הוא קשר ישיר והדוק, ואנשים שמתמודדים עם סוג הסרטן הזה – בהחלט עלולים לעמוד בפני מצבים מאוד לא פשוטים.

 

על הסימפטומים של סרטן שלפוחית השתן וההשפעה על המצב הנפשי

הסימפטומים של סרטן שלפוחית השתן הם סימפטומים שקשורים במערכת השתן, ולכן ניתן להבחין בכל מיני דברים שמתחילים לקרות בזמן ההתמודדות עם המחלה – בריחת שתן, מתן שתן באופן דחוף ובהול יותר, מתן שתן שמלווה בכאבים ובתחושות של שריפה באיזור ועוד.

בהתאם לכל אלו, המתמודד עם מחלת הסרטן בשלפוחית השתן עלול לחוש ייאוש גדול, כאבים גדולים ובהתאם גם להגיע למצבים נפשיים לא קלים בכלל.

 

ההשלכות של מצבים נפשיים מורכבים בעקבות התמודדות עם מחלת הסרטן

אנשים שמתמודדים עם מחלת הסרטן ונאלצים גם לעבור משבר נפשי לא פשוט, הם אנשים שבדרך כלל יעדיפו להימנע ממגוון סיטואציות חברתיות, להישאר בבית שלהם, להפחית בשיתוף המצב שלהם עם חברים ועם בני משפחה, ואף להפוך לאנשים עצבניים, כועסים, מתוסכלים ומאוד קצרי רוח וסבלנות עם האנשים הכי קרובים אליהם.

אין ספק שאדם שמתמודד עם מחלת הסרטן הוא אדם שיש להתייחס אליו בהרבה יותר רגישות ועדינות, ולדעת היכן לשים את הגבולות לשאילת השאלות, ולתת לו את המרחב שלו לנשום, לפעול באופן עצמאי ולהתמודד עד כמה שניתן.

 

מה ניתן לעשות עם סרטן שלפוחית השתן?

על מנת להתמודד עם מחלת הסרטן בשלפוחית השתן, יש לגשת לסדרות טיפולים, רצוי בשלב כמה שיותר מוקדם של המחלה. מומלץ כמובן לגשת לאבחון שלה בעת הופעת סימפטומים שונים, על מנת להצליח להצמיד לה טיפול כמה שיותר זריז ומהיר.

לסיכום, אנחנו מאחלים לכם או לקרובים שלכם החלמה מהירה עם המחלה, ומקווים שתעברו אותה כמה שיותר בקלות ובמהירות, ותחזרו למצבכם הגופני והנפשי המצוין בהקדם!

מצלמה

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.