איך שמנים אתריים משפיעים על הבריאות הנפשית של הגוף?

תוכן עניינים

שמנים ארומטיים נראים מהצד אולי עוד גחמה טבעית שלא באמת עוזרת.

קיימת ציניות רבה כלפי הרפואה האלטרנטיבית ולרוב זה לא בצדק.

האמונה העומדת בבסיס הרפואה האלטרנטיבית היא כי בטבע ישנם חומרים מדהימים להזנת הגוף וריפויו שהאדם

צריך להשתמש בהם ולא בחומרים כימיים למיניהם.

התפיסה הזו היא לגמרי נכונה, במיוחד שהחומרים הטבעיים אינם מסכנים את הגוף ונטילתם לפחות לא תזיק.

קיימות מספר דרכים להשתמש בחומרים הטבעיים למען הגוף ואחת מהן היא שמנים אתריים. שמנים אלה יכולים להרגיע, לאזן ולרפא את הגוף והנפש.

איך זה עובד? למה כדאי לכם לנסות גם? הכל בכתבה הבאה!

 

מה יש בשמנים האלה?

השמנים האלה עשויים מתמציות של צמחים לא רעילים. תמציות הצמחים מלאים במולקולות נדיפות להן יש השפעה רבה על האדם. בתחילת המאה ה- 20 התחילו לחקור את ההשפעה של שמנים אתריים וגילו כי המולקולות האלה מגיעות אל הדם דרך חוש הריח, בליעה של התמצית או ספיגת העור – כשהן מגיעות אל הדם הן נספגות בו בקלות ויוצרות השפעה חיובית על הנפש והגוף. אז אם היה לכם ספק – עכשיו זה מוכח מבחינה ביולוגית! השמנים פשוט מחוללים שינויים משמעותיים בגוף. על מנת שהשינוי לא יהיה רגעי חשוב להשתמש בשמנים בצורה יומיומית ולהקפיד על סוג השמן שמתאים לכם.

 

ייחודיותו של חוש הריח

אנו נוטים להעדיף את חוש הראייה ואף את חוש השמיעה על פני חוש הריח כיוון שהעולם המודרני והנאותיו מושתתים עליהם. למעשה חוש הריח שלנו יכול להיות מפותח הרבה יותר אם היינו משקיעים בו מספיק. הריח מחובר למערכת הלימבית במוח – מערכת שאחראית על מצבי הישרדות. המערכת הלימבית מגיבה במהירות ויש לה השפעה רבה עלינו. כיוון שהריח מגיעה אליה ואל חלקים נוספים במוח הוא יכול לבצע שינויים של ממש במצבי הרוח שלנו – אם הרחתם משהו לא טוב ואתם מפרשים את זה כסכנה אתם תתרחקו ולהיפך. לכן לשמנים אתריים שי הפשעה כה חזקה – הריח הטוב יוצר תגובה מהירה של רגיעה בשל הקישור למערכת הלימבית. יש שמנים שניתן לבלוע או להתמרח בהם וזה גם אופציה טובה אך חשוב לא לזלזל בהרחה של שמנים ארומטיים.

 

לגוף ולנשמה

שמנים אתריים עוזרים להיבטים פיזיים ונפשיים. שמנים שונים עוזרים למחלות החורף, לכאבי מחזור, מונעים מחלות לב ואף מסייעים להתמודדות עם דמנציה. בנוס, השמנים יוצרים תחושת רוגע פנימית, איזון ומאפשרים לכם ליצור לכם רגע אחד של נשימה עמוקה במשך היום.

 

סיכום

שמנים אתריים הם מתנה שהאנושות קיבלה. כבר מלפני אלפי שנים השתמשו בהם – במצרים העתיקה, בסין, בהודו ובאמריקה. כבר אז השכילו להבין את העוצמה שלהם. אם היה לכם ספק בקשר להשפעתם של השמנים – עכשיו אתם יכולים להיות בטוחים שהם ירפאו אתכם ואת ליבכם.

 

בקבוקון של שמן

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.