בדיקה פסיכולוגית במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

תוכן עניינים

נתבקשת לגשת למרב"ד אבל לא ברור לך בדיוק מה זה אומר? הגעת למקום הנכון.

 

מרב"ד – מה זה?

ראשי התיבות מרב"ד הן המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
המכון משויך למשרד הרישוי והוא הוקם כדי שיהיה מעקב אחרי נהגים שלא ברור אם הם כשירים לנהיגה מסיבה רפואית או מסיבה נפשית. חשוב לדעת שהמוזמנים למרב"ד נאלצים להמתין זמן רב עד קבלת הבדיקה אותה עם נדרשים לבצע במקום. לעיתים מדובר בהמתנה של מספר שבועות ועד חודשים.
המוזמנים למרב"ד הם לרוב אנשים שמבקשים להוציא רישיון לרכב ציבורי, למשל, אוטובוס או לרכב שנושא עליו משא כבד, כדוגמא משאית.
בנוסף, נהגים שיש באמתחתם מספר רב של פסילות או שנשלל הרישיון שלהם בעבר, גם הם מוזמנים לבדיקה. נהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים או אלו שסובלים מבעיות בריאותיות כלשהן שעלולות לפגוע בתפקוד שלהם בזמן הנהיגה מוזמנים גם הם לבדיקה לעומק כדי לבחון האם הם מסוגלים לעלות על ההגה.

 

בדיקה פסיכולוגית במרב"ד

ישנן כל בדיקות שאנשים עוברים במרב"ד. למשל, בדיקה כללית של רופא, שיחה עם פסיכיאטר שכוללת מבדק פסיכומטרי ובדיקה פסיכולוגית.
הבדיקה הפסיכולוגית כוללת שיחה קצרה עם פסיכולוג, גבר או אישה, שעשויה להימשך כמה דקות.
במהלך הבדיקה, הפסיכולוג שואל שאלות כלליות אודות חיי המבקר. למשל, האם סיים 12 שנות לימוד או פחות? האם שירת בצבא? האם ישנן עבירות פליליות כלשהן שביצע בעברו וכו'.
בנוסף לשיחה זו, ישנה בדיקה שמבוצעת דרך מחשב והיא כוללת מעל 800 שאלות אישיות שבודקות בין היתר, את אמינות האדם שעונה עליהן.

הסתכלתם במראה לפני הגעתכם למבחן הפסיכולוגי?

רבים לא יודעים כי ישנה חשיבות לאופן שבו הם נראים במהלך הבדיקה הפסיכולוגית. הפסיכולוג מסתכל על אופן הלבוש, על שפת הגוף של הנבדק בעת הריאיון, אלו פרמטרים שנלקחים בחשבון.

 

קביעת כשירות הנבדק

במידה והוזמנת לביצוע בדיקה פסיכולוגית במרב"ד, סביר להניח כי יש סיבה לכך.
משרד הרישוי שם דגש רב במיונים של אנשים בעלי רקע פסיכולוגי לא מוסבר כדי למנוע מצב שבו נהג יעלה על ההגה כשהוא סובל מבעיות נפשיות כלשהן שעלולות בסופו של דבר לפגוע בו בעת הנהיגה או חמור מכך, לפגוע באנשים אחרים הנמצאים על הכביש.
לכן, נעשים המבחנים הקפדניים שבודקים את הכשירות הפסיכולוגית של הנבדקים.
במידה והמבחנים מראים כי ישנה סכנה להעלות נהג מסוים על הכביש, סביר להניח שהוא יקבל מכתב שמורה כי הוא אינו זכאי לקבל רישיון נהיגה.

במידה וקיבלת תשובה מסוג זה, זכור כי אם אתה אכן סובל מקשיים נפשיים כלשהם, ייתכן ועדיף לך שלא להוציא רישיון נהיגה. במידה ואתה חושב שמדובר בטעות, תוכל לפנות לעורך דין שיסייע לך לבדוק אם יש לך עילה להגשת בקשה לערעור לועדה של המרב"ד.

פסיכולוגי

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.