האם ביצוע לא מדויק של ספטום יכול לגרום לבעיות זיהומיות?

תוכן עניינים

לא יודעים מה זה ספטום? ספטום הוא עגיל ייחודי ביותר הממוקם בין שני הנחיריים! מקורו בשבטים האינדיאנים. הם היו הולכים עם עגילים כאלה שעשויים מעצמות.

לעגיל יש מראה אותנטי ולא מערבי כלל, בזה קסמו.

לא כולם מתחברים למראה הזה, יש שיגידו שהוא נראה כמו עגיל של חזיר, אך כדברי הביטוי – "על טעם וריח אין מה להתווכח".

הספטום הוא עגיל שרגיש לזיהומים ביחס לעגיל הפשוט בתנוך האוזן.

רוצים לדעת על מה חשבו להקפיד? והאם ביצוע לא מדויק יגרום לזיהום? הכל בכתבה הבאה.

 

איך עושים ספטום?

הספטום צריך להיות מנוקב בנקודה מסוימת בין שני הסחוסים באף. זו נקודה דקה מאוד שנקראת "הנקודה המתוקה". ניקוב בנקודה זו איננו מסוכן כלל לכן העגיל כשלעצמו לא מזיק. איפה הבעיה? אם מנקבים במכון לא מקצועי או שנעשתה טעות חס וחלילה, החור נעשה על הסחוס וזה מסוכן מאוד. ביצוע לא מדויק של ספטום אכן גורם לבעיות זיהומיות ויש לטפל באופן רציני במצב זה. חשוב לפנות לרופא, לקבל טיפול אנטיביוטי ולמנוע את התפתחות הנזק. אל תתפתו לטפל בעצמיכם כי זה מאוד מסוכן.

 

ממה להימנע לאחר החירור?

חשוב להימנע מכל מגע מיותר בעגיל ובאף – מגע ידיים, לכלוכים שונים, כרית, חול, לבישת חולצה ועוד. הימנעו בכל דרך אפשרית מהזזת העגיל וההחלמה תגיע תוך ימים בודדים. כמו כן, היזהרו ממשחות, קרמים ואיפור העלולים לחדור לאף. הסטריליות תעזור להחלמה ותמנע זיהומים.

 

מה כדאי לעשות?

חשוב שתחטאו את האף עם מי מלח נקיים באמצעות מקל אוזניים אוכל דבר עדין ונקי אחר. תגעו בעדינות ובזהירות כדי לא להכאיב. שטפו את העגיל במים צלולים במקלחת, ואל תיכנסו למקורות מים כולל בריכה עם כלור.

 

האם ספטום זה כואב?

תופתעו לגלות שזה לא כל כך כואב. אם מבצעים את הניקוב בצורה נכונה זה לא כואב כי העור שם מאוד דק, אפילו יותר מהתנוך. לעומת זאת, ביצוע לא מדויק יוביל לכאב, כי הסחוס יחורר. חשוב ללכת לסטודיו מקצועי שידע לנקב את האף במקום הנכון, למנוע זיהומים ולדאוג שלא יכאב לכם. הבחירה לעשות ספטום היא אמנם בחירה אסתטית, אך יש להתחשב בהליך הבריאותי הנלווה אליה. אם תסכנו את עצמיכם עדיף שלא תעשו ספטום.

 

סיכום – ספטום

זהו העגיל הייחודי ביותר, ומפתיע לגלות שהוא לא כל כך כואב. חשוב לנק את הנקודה המדויקת באף כדי למנוע זיהומים. אם הביצוע מדויק ההחלמה נמשכת עד שבוע, זהו זמן קצר ביותר. בשונה מכך, ביצוע לא מדויק יוביל לסכנה בריאותית, כאב ולרוב ויתור על ניסיון נוסף לעשות ספטום. מחפשים סטודיו מקצועי ואדיב? היכנסו לאתר ותיהנו ממגוון עגילים במחירים נוחים, והעיקר – שירות מצוין!

 

לב

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.