ביקור תקופתי אצל רופא שיניים

תוכן עניינים

ביקור אצל רופא שיניים לרוב לא נעים לילדים ומבוגרים כאחד, ולפעמים יכול להוות לחלק מהם חרדה ממשית.

אך למעשה ביקור תקופתי אצל רופא השיניים שלכם יכול להיות הדרך היעילה והבטוחה ביותר למנוע סיבוכים ומחלות פה והלסת ולמנוע ביקורים כואבים בהרבה יותר בהמשך. למעשה זו הדרך שלכם להבטיח לעצמכם שיניים בריאות ותקינות וממש כדאי לכם להתמיד בכך.

 

למה זה כל כך חשוב?

הפה הוא פתח כניסה מרכזי לגופנו והינו אחד האיברים העסוקים ביותר. הפה מחייב טיפול ותחזוקה שוטפים. רובנו מכירים בחשיבותו של ביקור אצל רופא שיניים גם כשלא חשים כל כאב, מפני שהטיפולים הנדרשים הם גם תחזוקתיים וגם מניעתיים.

 

מה גורם לבעיות בשיניים?

  • היגיינת שיניים לקויה
  • בעיות גנטיות במבנה הפה והלסת
  • בעיות הנובעות מהגיל
  • צריכה של חומרים מזיקים לשן

 

טעויות נפוצות בצחצוח השיניים

  • צחצוח לפי רוטינה – צחצוח כזה אינו נכון משום שברוב המקרים הוא לא יגיע לחלקים הפנימיים של השיניים – מקומות שחשוב לצחצח.
  • לא שוטפים אחרי שמצחצחים – חשוב מאוד לשטוף את הפה במים לאחר סיום הצחצוח, השטיפה מסלקת את הפסולת שנותרה בפה.
  • מצחצחים חזק מידי – צחצוח חזק של השיניים לא ינקה אותן בצורה טובה יותר אלא רק ישחק את המברשת ויפגע בחניכיים. צחצוח עדין יעשה את העבודה ולא יפגע בפה.
  • לא שוטפים מברשת לאחר הצחצוח – חיידקים רבים נשארים על המברשת לאחר הצחצוח כך שעם הצחצוח הבא הם ישובו לפה. שטיפת המברשת לאחר הצחצוח תמנע את הצטברות החיידקים.
  • שימוש במברשת קשה –הרבה אנשים שוגים בבחירת המברשת וחושבים שמברשת קשה מבצעת את הניקיון בצורה טובה יותר. ההפך הוא הנכון ודווקא מברשת רכה מבצעת את פעולת הצחצוח בצורה טובה יותר ממברשת קשה ובניגוד לה – לא פוגעת בחניכיים.
  • יותר מידי צחצוח –אין צורך לצחצח את השיניים יותר מפעמיים ביום, צחצוח מוגזם רק יפגע בשכבת האמייל ומעבר לזאת, שכבת החיידקים מצטברת תוך יממה.

 

טיפולים מונעים

ההמלצה לגשת אל רופא השיניים כל חצי שנה נובעת מכך שבתקופה זה הרופא יכול לזהות בעיות שרק מתחילות כמו: דלקות חניכיים, עששת ומצבים נוספים. לפעמים בעקבות דלקות בחניכיים יכול להיווצר מצב של אבן עצם הלסת ודבר זה עלול להוביל להשתלת שתלים דנטליים. השתלת שתלים דנטליים קצרים מיועדת למטופלים הסובלים מאבדן שיניים, מסיבות שונות. בעבר, מטופלים אלה נאלצו להשתמש בשיניים תותבות נשלפות, או בגשר אשר נתמך בשיניים הסמוכות לשן החסרה, וכתוצאה מכך גם נפגעו שיניים אלה.

 

לסיכום

ביקור תקופתי חצי שנתי אצל רופא השיניים שלכם הכרחי לתקינות הפה ומצב בריא של השיניים. ההמלצה לגשת אל רופא השיניים כל חצי שנה נובעת מכך שבתקופה זה הרופא יכול לזהות בעיות שרק מתחילות. הפה מחייב טיפול ותחזוקה שוטפים, לכן, למנוע מצב לא נעים בפה, ביקור חצי שנתי אצל הרופא מומלץ גם לחרדתיים שביניכם.

 

כוכבים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.