האם ביטוח סיעודי מחסה ימי מחלה לעובד לאחר תאונת עבודה

תוכן עניינים

תאונות עבודה מוגדרות לפי חוק כתאונות המתרחשות בעת עבודתו של הנפגע, או בדרך למקום העבודה ובחזרה ממנו. אדם שהוכר כנפגע תאונת עבודה על ידי ביטוח לאומי יהיה זכאי להכנסה למשך 90 במידה והמציא את אישורי המחלה הנדרשים. נפגע תאונת עבודה עשוי להיות זכאי לדמי פגיעה או ימי מחלה, וזאת כתלות בתקופת אי הכושר בגין התאונה.

 

מתי נפגע תאונת עבודה יהיה זכאי לדמי פגיעה?

מבוטח יהיה זכאי לדמי פגיעה במידה והוכר כנפגע עבודה ולפי אישור רפואי אינו מסוגל לעבוד. דמי פגיעה הם למעשה פיצוי על אובדן הכנסה, ונמשכים לתקופה מקסימלית של 90 יום. מבוטח שנותר עם מוגבלות פיזית כלשהי בשל התאונה יהיה רשאי להגיש תביעה לגמלת נכות מעבודה בין אם חזר לעבודה לאחר קבלת דמי הפגיעה ובין אם לא.

 

מתי נפגע תאונת עבודה יהיה זכאי לימי מחלה?

תאונת עבודה ימי מחלה יקבל נפגע תאונת עבודה שלפי אישור רפואי אינו יכול לעבוד לתקופה שלא עולה על 12 יום. ימי המחלה נכנסים לתוקף מהיום השני לפגיעה וממשיכים ליום השלישי ומשולמים עד ידי המעסיק על חשבון ימי המחלה אליהם זכאי העובד לפי חוק. מהיום הרביעי לפגיעה ואילך מקבל העובד דמי פגיעה.

 

מהו שיעור דמי הפגיעה?

כאמור, דמי פגיעה מחושבים באופן יומי. שיעור דמי הפגיעה ליום הוא 75 אחוז מההכנסה הממוצעת היומית של אדם בשלושה חודשים האחרונים לפני הפגיעה, כלומר לוקחים את ההכנסה שהכניס אדם שלושה חודשים לפני הפגיעה ומחלקים ב-90, ו-75 אחוז מהתוצאה הוא דמי הפגיעה ליום. לדמי הפגיעה יש תקרה, כאשר דמי פגיעה לא יעלו על 1,114 ש"ח ליום. כמו כן, מדמי פגיעה מנוכים ביטוח לאומי, מס בריאות ומס הכנסה.

 

האם ניתן להרחיב את הפיצויים בגין תאונת עבודה באופן פרטי?

כן. ביטוחים שונים כגון פוליסת נכות מעבודה, פוליסת ביטוח סיעודי, פוליסת אובדן כושר עבודה ועוד מקנות כיסויים שונים בנוסף לכיסוי הבסיסי שמקבל עובד מביטוח לאומי. הכיסויים משתנים בין חברות שונות ונקבעים בין השאר בהתאם לרגולציה הרלוונטית.

 

האם כדאי להיעזר בעורך דין בתביעת תאונת עבודה?

התשובה היא חד משמעית כן. על פניו נראה שלהוכיח התרחשותה של תאונת עבודה זו מלאכה פשוטה, אך לא כך העניין. מימוש זכויות עבור נפגעי תאונות עבודה דורש ידע משפטי מעמיק, וזאת בין השאר מכיוון שאנו נדרשים להוכיח קשר סיבתי בין התרחשות התאונה לבין העבודה לבין הפגיעה. ביטוח לאומי וחברות הביטוח הפרטיות תמיד מעדיפות לא לשלם או לשלם פחות ממה שמגיע לכם, ועורך דין המתמחה בתאונות עבודה יסייע לכם למצות את זכויותיכם.

 

נפגעתם במקום העבודה או בדרך אליו? היעזרו במשרד עו"ד דיני עבודה

משרד עורכי דין תומר לינר מתמחה בהגשת תביעות בגין תאונות עבודה. במשרד עו"ד תומר לינר תוכלו להיעזר בשירותו של עורך דין ביטוח סיעודי או ביטוח לאומי כדי לעבור את התהליך באופן החלק ביותר שניתן ולקבל את כל מה שמגיע לכם.

 

משקל

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.