האם כאבים ממקור אורתופדי יכולים לגרום לדיכאון?

תוכן עניינים

סביר כי לא מעט בחייכם שמעתם כי ישנו קשר עמוק בין הגוף לנפש.

פעמים רבות, במידה ואנו תשושים, עייפים, או נמצאים במצב נפשי רעוע, גופנו מפתח מחלות או תסמינים המסמנים לנו כי ישנה בעיה.

אם כן האם זה גם יכול להיות הפוך?

ישנם רבים הסובלים מבעיות אורתופדיות, זמניות או כרוניות, ועל כן חיים תקופת זמן לא קצרה עם כאב המקשה מאד על חיי היום יום. הקושי שנוצר בהתנהלות השגרתית עלול ליצור מצבים בלתי רגילים עבור האדם הסובל, ובדיוק כמו שמצב נפשי משפיע על מצב גופני, כך גם הנפש הטרודה עלולה לפתח תסמינים עקב סבל פיזי.

 

מהו דיכאון?

דיכאון הינה תופעה נפשית אשר את השפעותיה ניתן לחוש הן רגשית והן פיזית. לדיכאון ישנם תסמינים רבים דוגמת ערך עצמי נמוך, חוסר עניין בדברים, חוסר תיאבון ומחסור בשינה, ועוד.

היות וכאבים הנובעים ממקור אורתופדי עלולים להעיב על מצבו הנפשי של האדם, והוא לוקה בעקבות כך בדיכאון, אז אותו הדיכאון עלול להביא להופעתם של תסמינים נוספים התואמים לו, אשר כלל לא היו קשורים במקורם לבעיה האורתופדית.

 

אילו כאבים עלולים להביא לדיכאון?

כאבי רגליים

ישנם לא מעט כאבים כרוניים אשר מקורם בכף הרגל, או אזור הקרסול, המקשים על התנהלות יום יומית כמו קשיי הליכה ותנועה ככלל. כאבים אלו עלולים להיות תסמינים הקשורים לבעיות כגון פלטפוס, או מצבי קשת גבוהה, ויש להיוועץ במקרים אלו עם רופא אורתופד שהוא אורתופד מומחה כף רגל על מנת לקבל טיפול מונע או מקל. כאבים אלו, המקשים כל כך על התנהלות סדירה של האדם, עלולים להביא לכדי מצב של דיכאון ותסכול גם אם הוא כבר מקבל טיפול.

 

כאבי גב

עקב אי תשומת לבד, או ידע מספק, לגביי שמירה נכונה על הגב רבים, צעירים כמו מבוגרים, עלולים לחוות פריצת דיסק, או מקרים דומים, אשר מביאים לכדיי סבל מתמשך שאינו פתיר. כאבים אלו מקשים מאד על תזוזה ואף עלולים להביא לכדיי מצב של דיכאון עקב שינוי בהרגלים הבסיסיים בחיינו.

 

לסיכום

דיכאון היא תופעה נפוצה מאוד אצל כלל בני האדם ולעיתים היא עלולה להתפתח בעקבות כאבים אשר מקורם הוא אורתופדי. במקרים אלו, הדיכאון אשר מתפתח יכול בפני עצמו להביא לתסמינים חדשים אשר אינם קשורים כלל לכאב המקורי, דוגמת כאבי ראש, חולשה, ועוד רבים אחרים.

על מנת למנוע הגעה למצב דיכאון, במידה ואנו לוקים בבעיה אורתופדית חשוב כבר מאותו רגע לפנות לטיפול ממוקד אצל אורתופד פרטי, ובפרט אורתופד אשר עוסק בבעיה הקיימת אצלכם, לדוגמא אורתופד כף רגל. אורתופד מומחה ידע כיצד לאבחן נכונה את הבעיה, ויידע להקצות את הטיפול הנדרש כך שהכאב יפריע או יעלם במהירות האפשרית מחייכם.

 

איש מדוכא

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.