האם NLP נחשב כטיפול משלים

תוכן עניינים

במאמר הבא נעסוק בכל הקשור בשיטת הטיפול NLP , באילו תחומים הטיפול יכול לשפר ולשדרג את איכות החיים, מהו ההליך הטיפולי, כיצד ניתן להתחיל את הטיפול ומיהו מטפל מוסמך של השיטה, ואיך בכלל ניתן לדעת אם שיטת הטיפול הזו יכולה להתאים לנו? כל מה שרציתם לדעת על NLP.

 

NLP, מההתחלה

שיטת הטיפול NLP הומצא בשנות ה70, ועד הוא נחקר, מתפתח ומשתדרג, וכל זאת על מנת לסייע בשיפור תחומים כמו: חרדות, ביטחון עצמי, העלאת הדימוי העצמי, הצלחה בזוגיות, שיפור התקשורת הבן אישית, הצלחה בתחום העסקי ועוד.
אותה שיטה שאנחנו מכירים היום למעשה היא הפיתוח האחרון שקרה בשנות ה90, ושיטת הטיפול הביאה לפריצת דרך בקבלת תוצאות מדויקות ומהירות יותר, ובעקבות זאת מגמת שיפור ניכרת באיכות החיים של המטופל.

 

NLP בפועל

NLP זו מתודולוגיה שבבסיסה הנחת היסוד שכל התנהגות היא בעלת מבנה משלה. מבנה זה משתנה מאדם לאדם כמובן, בהתאם לניסיון חייו והמקום בו גדל, ומבנה זה גמיש וניתן לשינוי.
הקדמה מאפשרת לנו לתקשר עם התת מודע ובכך להוביל לשינויים ברמה עמוקה ביותר.

ייחודה ועוצמתה של שיטת טיפול זו היא באינטגרציה של שלושה תחומים מדעיים:
נוירולוגיה, מדעי ההתנהגות ובלשנות.
Neuro- למעשה הדרך שבה אנו קולטים את העולם בעזרת החושים (נוירונים).
Linguistic- הדרך בה אנחנו מתקשרים ומגיבים אל העולם.
Programming – ניתוח הפעילות הלשונית והמוחית. כוללת בתוכה גם הגדרת מטרות ותכנון השגתן.
למעשה, טכניקת שיטת הNLP מבוססת למעשה על מחקר מצוינות של אנשים מצליחנים בתחומם, ולכן היא נחשבת ונקראת שיטת המצליחנות\ המצוינות.

 

מפתחי הגישה

השיטה פותחה ע"י שיתוף פעולה של שני אנשים: פרופסור ג'ון גרינדר (בלשן וסופר), וד"ר ריצ'רד בנדלר (פסיכותרפיסט ומתמטיקאי).
האנשים המצוינים שאותם בחרו לחקור בתהליך פיתוח השיטה הם:
ד"ר פריץ פרלס – אבי תורת הגשטלט.
ד"ר גרגורי בייטסון – אנתרופולוג, ביולוג וסוציולוג.
ד"ר מילטון אריקסון – פסיכולוג ופסיכיאטר אמריקאי.
וירג'יניה סטיר – עובדת סוציאלית פסיכיאטרית, שהצטיינה בתחומה בעיקר בטיפול משפחתי.
מתצפיות באנשים הרשומים מעלה, התאגד מודל המצויינות בבסיסו שיטת הטיפול, שהוא למעשה מחבר את השפה עם מערכת העצבים. הם יצרו שיטה קלה ללימוד המביאה לתוצאות משמעותיות בזמן קצר.

 

על הקשר שבין התפתחות אישית וNLP

מהערכת נתונים גסה, ניתן להגיד כי למעלה מ80% מתלמידי שיטת הNLP לא עושים זאת מתוך הרצון להיות מאמנים או מטפלים בשיטה אלא לצורך שדרוג חייהם האישים תוך מתן כלים אשר ישמשו אותם בחיים המקצועיים והרומנטיים.
אנשים אלו מגיעים מתוך אותם תחומים הדורשים תקשורת איכותית עם אנשים והבנת הפסיכולוגיה האנושית, לדוגמא: ניהול, מכירות, שיווק וכו'. הכלים שירכשו במהלך לימודי השיטה יורגשו בצורה ניכרת בחייהם מכיוון שאותם הכלים עוסקים בהשפעת הלא מודע בבני אדם, ומכך תחושת הצלחת הלמידה.

עופר שם טוב – הוא מטפל עם ניסיון רב בשיטת ה-NLP, על מנת לבצע תהליך של התפתחות אישית מומלץ לדבר איתו ולהבין מספר דברים על עצמכם שלא ידעתם.

NLP

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.