מהו זמן ההתאוששות לאחר עקירת שיני בינה?

תוכן עניינים

עקירת שיני ביני היא פרוצדורה לא פשוטה בכלל, שאינה רק כואבת אלא דורשת גם כמה ימי התאוששות עד לחזרה מלאה לשגרה.

כך בימים שלאחר עקירת שן הבינה, לא נוכל לאכול באופן רגיל ושגרתי, ונצטרך להתאים את עצמנו אל טיפול הפצע ושיקומו, עם כמה שפחות כאבים.

מאחר והעקירה לוקחת כמה ימי התאוששות, כדאי לבצע אותה בידיעה שאת הימים הקרובים תיקחו כדי לנוח ולא לעבוד, כדי לחזור בהמשך לגרה בצורה מיטבית.

לפניכם הכל על מה זמן ההתאוששות לאחר עקירת שיני בינה.

 

מה היא עקירת שיני בינה ומה כוללת?

עקירת שיניים היא פרוצדורה רפואית שנעשית על ידי כירורג שיניים המוסמך לביצוע עקירות. שיני בינה לא תמיד בוקעות, אך פעמים רבות לאחר בקיעתן הן גורמות למנח לא תקין, לכאבים ונפיחויות, ואף לזיהומים והצטברויות של חיידקים. לכן רבות, ימליץ רופא השיניים על עקירת שיני הבינה. רופאי שיניים בירושלים, מציעים גם כן שירותי עקירה וניתן בקלות למצוא רופאי שיניים המתמחים בעקירות שיני בינה בכל רחבי הארץ. לעיתים העקירה תכלול הרדמה, ולעיתים גם תפרים, במיוחד במידה ונעשו חיתוכים בפה עקב שן כלואה, בעקירה כירורגית או מורכבת.

 

איזה סוגים של עקירת שן בינה יש?

ישנם 3 סוגים לעקירות שיני בינה ולעקירות באופן כללי, שחשוב לקחת בחשבון. כל סוג שונה של עקירה יכאב באופן שונה וידרוש גם יותר או פחות זמן להתאוששות בהתאם:

  • עקירה רגילה – עקירה רגילה היא הנפוצה ביותר, היא מתבצעת בפשטות, ומוציאים את השן בחתיכה אחת.
  • עקירה מורכבת – זו כבר עקירה בה ישנה מורכבות שמצריכה לפצל את השן, ולהוציא אותה בחתיכות.
  • עקירה כירורגית – עקירה מורכבת, מתבצעת רבות במקרה והשן כלואה, ולא בקעה עדיין, מה שדורש חיתוך של הרקמה והסרתה. בעקירה כזו לרוב יהיו תפרים, מה שמצריך זמן החלמה גדול יותר מהרגיל.

 

מה הוא זמן ההתאוששות הממוצע לאחר עקירת שן הבינה?

זמן ההתאוששות משתנה כמובן בין אדם לאדם לאחר עקירת שיני בינה, והוא תלוי הן בהחלמה האינדיבידואלית של המטופל והן בסוג העקירה ומורכבותה. למעשה, כבר לאחר העקירה תוכלו לחזור לשגרה. הדבר אינו מומלץ כמובן, שכן לאחר העקירה ישנם כאבים וסיבוכים שונים שכדאי לשים לב אליהם, ולקחת ימי מנוחה.

ראשית, ביממה הראשונה ואף השנייה לאחר העקירה, ייתכנו דימומים, כאבים ונפיחות בפה. הסימפטומים הללו עשויים להישאר עד 10 ימים לאחר העקירה, עם שיפור שניכר מיום ליום. לכן מומלץ לפחות ביום העקירה, לקחת חופש למנוחה, במיוחד בעקירות כירורגיות שכוללות חיתוכים בפה ותפרים.

 

איזה הנחיות יעזרו לריפוי מהיר ומלא?

ראשית, חשוב לא לשטוף את הפה ביממה הראשונה, ולא לבצע פעולות של יריקה, כמו שדורשת גם פעולה של עישון, שלא מומלץ ב48 השעות הראשונות. שטיפות הפה עם מי מלח, יועילו לכאבים ולריפוי. מומלץ לאכול מזונות רכים ולא חמים, שלא יכאיבו לאזור.

 

טיפול רפואי

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.