האם ניתן לקבל זכאות לאחוזי נכות בעקבות היצרות תעלת עמוד השדרה?

תוכן עניינים

היצרות תעלת עמוד השדרה מתרחשת על פי רוב בגיל מבוגר. במצב זה, תעלת עמוד השדרה לא מצליחה להכיל בנוחות את חוט השדרה, כך שנוצר עליו לחץ. היצרות תעלת עמוד השדרה עלולה לפגום בתפקוד ובחיי היומיום של הסובל ממנה, אך האם ניתן לקבל בגינה פיצויים?

היצרות תעלת עמוד השדרה יכולה להוביל לצורך בטיפול מורכב ויקר, לרבות ניתוחים, וכמובן לפגיעה בתפקוד – השלכותיה יכללו כאבי גב, קשיים בהליכה ותחושת נמלול. לרוב, אין בכך סכנה משמעותית לחיים או סיכוי לנכות כללית, אך הפגיעה בתפקוד קיימת ונוכחת. אם גם אתם סובלים מהיצרות תעלת השדרה, יתכן בהחלט כי מגיעים לכם פיצויים.

 

מהי היצרות תעלת עמוד השדרה?

חוט השדרה, במצבו הרגיל, נמצא בתוך תעלה הנקראת תעלת השדרה. במקרים מסוימים התעלה נעשית צרה יותר, והדבר גורם ללחץ על חוט השדרה, או על שורשי המערכת העצבית. ההיצרות יכולה להתרחש במספר אזורים עיקריים, בעיקר בצוואר ובאגן. כ-8% מהאוכלוסייה סובלים או יסבלו מהיצרות עמוד השדרה, בעיקר מבוגרים לאחר גיל 65.

 

האם היצרות תעלת עמוד השדרה יכולה להיגרם עקב תאונה?

היצרות תעלת עמוד השדרה מתרחשת בעקבות מספר גורמים. היא יכולה להיות תוצאה של בלאי והזדקנות, ועל כן תהיה נפוצה יותר בקרב בני 65 ומעלה. עם זאת, היצרות תעלת עמוד השדרה עשויה להיות גם תוצאה של טראומה או תאונה שהובילה לתזוזה של חוט השדרה או של תעלת השדרה.

 

האם היצרות תעלת עמוד השדרה יכולה לזכות באחוזי נכות?

היצרות תעלת עמוד השדרה כשלעצמה אינה הגורם בגינו ניתן להיות זכאים לאחוזי נכות, אך ניתן בהחלט בעקבות הפגיעות בעמוד השדרה שנגרמות בגללה. פגיעות בעמוד השדרה מופיעות בספר הליקויים של הביטוח הלאומי ועל כן ניתן בהחלט לקבל בגינן אחוזי נכות. גובה אחוזי הנכות משתנה בהתאם לטיב הלקות, עוצמתה, מידת הנטייה של חוט השדרה לעומת מצבו הבריא וכיו"ב. במקרים מסוימים, חמורים במיוחד, יזוכה הנפגע אפילו ב-100 אחוזי נכות. ההחלטה על הזכאות ועל גובה אחוזי הנכות היא החלטה של הועדה הרפואית של הביטוח הלאומי.

 

כיצד ניתן לקבל קצבת נכות במקרה של היצרות תעלת עמוד השדרה?

ככלל, תביעה להכרה בפגיעה וקבלת אחוזי נכות מוגשת לביטוח הלאומי. יש להוכיח מעקב רפואי ולצרף מסמכים מתעדים כגון הדמיות, פירוט תרופות נדרש וסיכומי ביקור אצל הרופא המומחה המעיד על הפגיעה והמעקב אחריה, לרבות פירוט האופן בו הפגיעה פגמה בתפקוד היומיומי. שימו לב שיש חשיבות רבה לתיעוד. תיעוד שאינו מספק עלול להוביל לקביעת גובה אחוזי נכות שאינו משקף את עוצמת הפגיעה או הליקוי שנגרם, ואף להוביל למצב של אי מתן זכאות. הבקשה תעמוד בפני ועדה רפואית. מומלץ בעת הגשת הבקשה להיות מלווים בעורך דין עם מומחיות מתאימה.

היצרות תעלת עמוד השדרה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.