מהם היתרונות הבריאותיים של בדיקת הקורונה לפני טיסה

תוכן עניינים

תקופת הקורונה הציבה בפנינו שינויים רבים.

אחד מהם הוא שטיסה לחו"ל כבר לא פשוטה כפי שהייתה.

בעבר כל שנדרש מאיתנו לעשות הוא לקנות כרטיס טיסה ולהזמין מלון.

ואילו היום אנו נדרשים לבדוק איזו מדינה פתוחה לתיירים? מה הם תנאי הבידוד במדינה? והאם יש צורך בבידוד עם החזרה לארץ?.

כרגע התנאי היחיד שמאשר את היציאה או הכניסה

לארץ היא בדיקת קורונה שלילית.

 במאמר זה נבין מהם היתרונות של בדיקת הקורונה לפני הטיסה, איפה עושים? מתי? וכמה עולה?

 

מהי בדיקת קורונה?

בדיקת קורונה נקראת גם בדיקת (Polymerase Chain Reaction) PCR, ומטרתה לזהות את נוכחות הנגיף ARS-CoV-2S בגופנו. זוהי בדיקה מולקולרית הבודקת את הגנום (המבנה הגנטי) של הנגיף. הבדיקה מתבצעת על ידי דגימה ממערכת הנשימה-חלל הפה והנחיריים, ונעשית על ידי מטוש,מקלון שבקצהו יש צמר גפן. ישנן בדיקות מהירות הבודקות את אנטיגן הנגיף שהוא חלבון הקורונה, בדיקה זו אינה תקפה עבור הטסים לחו"ל כיוון שהיא מזהה חולה מאומת עכשווי ולא את המחלה בכל שלביה כבדיקת הPCR-.

 

כמה זמן עלינו להמתין לתוצאות הבדיקה ולכמה זמן הם תקפות?

בדיקת הקורונה עצמה אורכת דקות בודדות, לעומת זאת בכדי לקבל את התשובה המיוחלת תאלצו להמתין בד"כ כ-48 שעות , במידה ואתם מעוניינים לעשות את בדיקת הקורונה לפני הטיסה בנתב"ג ישנם מסלולים מהירים יותר עבור תשלום מעט יותר גבוה ממחיר בדיקה רגילה שמאפשרים לתת תוצאות מהירות עד 4 שעות ואפילו עד 24 שעות בבתי חולים ומעבדות שונות בארץ. עלויות מסלול בדיקה מהירה נעות בין 40-120 ₪ לנבדקים על ידי המעבדה בנתב"ג. חשוב לזכור תוקף בדיקת ה-PCR היא ל-72 שעות.

 

איפה מתבצעת בדיקת הקורונה לפני הטיסה?

לפי הנחיות משרד הבריאות בכדי לקבל את אישור היציאה מהארץ יש להציג בדיקת קורונה (PCR) שלילית. את האישור ניתן להשיג אך ורק אם הנבדקים יבצעו את הבדיקה בתשלום באופן פרטי. את הבדיקה ניתן לעשות במעבדות מוכרות על ידי משרד הבריאות, בתי חולים ברחבי הארץ או בנתב"ג. במידה ובוצעו בדיקות בדרכים שונות הן אינן יהיו תקפות.

 

מה עליי להביא לבדיקה?

בכדי לעבור את הבדיקה יש צורך להביא תעודת זהות או דרכון בתוקף.

 

במידה ויצאתי חיובי מה עליי לעשות?

במידה וביצעתם בדיקת PCR וקיבלתם תוצאות חיוביות בבדיקה עליכם להיכנס לבידוד באופן מיידי.       במידה וביצעתם בדיקת אנטיגן והיא יצאה חיובית, עליכם להיכנס לבידוד ולעשות בדיקת PCR עד 48 שעות מרגע ביצוע הבדיקה המהירה.

 

לסיכום:

עליכם לזכור, כרגע כל אדם אשר עובר את הגבול לישראל מחויב בבדיקת קורונה (PCR) שלילית, בין אם חוסן או החלים בעבר מהנגיף. הקפידו להיבדק בזמן בכדי שתוקף הבדיקה יהיה רלוונטי והכי חשוב, הקפידו לשמור על הנהלים בכדי לשמור על בריאותכם.

 

בדיקה רפואית

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.