אילו הכנות צריכים לעשות לפני הזרקת בוטוקס?

תוכן עניינים

הזרקות בוטוקס הן אחד הטרדנים החמים ביותר בתחום האסתטיקה ולא סביר כי ירדו בקרוב ממעמדן הפופולרי, ובצדק.

הזרקות אלו מאפשרות, לגברים ונשים כאחד, לטפל בסימני הגיל ולהעלים קמטים באזורים שונים בפנים. אך טרם ניגש לטיפול, מה חשוב לדעת על כל התהליך?

במידה והחלטנו לבצע הזרקות בוטוקס, חשוב לזכור כי מדובר בהליך מקובל ומבוקר, אשר מתבצע במדינות רבות ברחבי העולם ובעיקר במדינות מתקדמות במערב. על כן, אין לדאוג לגביי מהות הטיפול, אך כן ישנם מספר דברים שחשוב לבדוק טרם אתם ניגשים למטפל.

 

מה מזריקים?

החומר המוזרק הוא רעלן המורכב מטוקסין בוטולינום ומטרתו למנוע כיווץ שרירים באזור המוזרק וכך נמנעים קמטים, או הזעת יתר.

 

איפה מותר להזריק?

הזרקות בוטוקס מבצעים לרוב באזורים שונים בפנים בהם ישנם סימני גיל, דוגמת המצח, אזור העיניים והפה. כמובן הזרקות אשר מטרתן לטפל בהזעת יתר גם רלוונטיות לאזורים אחרים בגוף שאינם רק באזור הפנים.

 

איך נתכונן לטיפול?

אולי תופתעו לדעת כי אין הכנות מיוחדות שצריך לעשות טרם ההזרקה עצמה, אך ישנם דברים שחובה עלינו לבדוק טרם הבחירה בטיפול ככלל.

 

ייעוץ

טרם נבחר במטפל ספציפי, וטרם נבצע הזרקה בפועל, חשוב לגשת להתייעצות עם מומחה, או אפילו מספר מומחים, בנוגע לאזור ההזרקה. בכל ייעוץ חשוב תמיד לשקף כל בעיה בריאותית העלולה להיות רלוונטית, היות ובמידה וקיימים מקרים רפואיים, דוגמת חולשת שרירים, לא יהיה מומלץ כלל לבצע את ההזרקה.

 

מטפל

לאחר שווידאתם שאין שום מניעה לביצוע הזרקה באזור המיועד, עתה יש לבחור את הרופא המטפל. מומלץ לבדוק את המחירים וההמלצות עבור מספר מטפלים, ואף לגשת לייעוץ לכל אחד מהם. במידה והנכם מתכננים לחזור על ההזרקות לאורך השנים,  תוכלו לבחור במטפל שלכם לטווח הארוך כבר עכשיו.

 

מה הליך הטיפול?

ביום הטיפול הרופא יאלחש את אזור ההזרקה ויזריק את הרעלן. הטיפול יערוך עד כחצי שעה, בהתאם לאזור ההזרקה, ואת התוצאות תראו כמה ימים לאחר מכן.

 

למה ניתן לצפות לאחר ההזרקה?

לאחר הטיפול מומלץ לא לבצע פעילות גופנית או לשתות אלכוהול לטווח של כ-6 שעות וזאת על מנת למנוע זרם דם מוגבר אשר יפגע ביעילות הטיפול.

עלולות להיווצר תופעות לוואי שכיחות ביותר כגון כאבי ראש, נפיחות, הרגשת כובד באזור העפעפיים, ועוד. בכל מקרה חריג יש לפנות לרופא המטפל.

להזרקה יהיה אפקט נראה עד כחצי שנה, וניתן לחזור לאחר מכן על ההזרקות כנדרש, ובאישור הרופא.

 

לסיכום

הזרקות הן טרנד חם ומומלץ לכל אלו המבקשים להעלים סימני גיל באזור הפנים. אין הכנות מיוחדות טרם הטיפול, אך כן חשוב לשמור על יעילותו לאחר ההזרקה על ידי הימנעות מפעילות גופנית ועוד. בנוסף, טרם ההזרקה חשוב לבחור את המטפל בקפידה יתרה.

 

אודם אדום

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.