מה עומד מאחורי הפחד מפני רופא שיניים

תוכן עניינים

ישנם אנשים רבים הנמנעים מלבקר במרפאת השיניים בשל פחד אמיתי.

הם יישארו עם חורים וכאבים עד שיגיעו מים עד נפש ורק אז יגיעו לטיפול.

מה עומד מאחורי הפחד מרופא השיניים וכיצד מתמודדים איתו?

 

הרופא המפחיד ביותר

כ-20% מהאוכלוסייה ביניהם מבוגרים וילדים נמנעים מלבקר את רופא השיניים בשל פחדים עמוקים ומהותיים מהם הם סובלים. אותם אנשים מבינים שישנה חשיבות רבה להיגיינת השיניים והמראה האסתטי שלהן ובכל זאת הם מעדיפים לסבול ולא לקבל טיפול. מכיוון שהפחד כל כך גדול, רבים יגיעו לרופא השיניים במצב של התדרדרות ויתנצלו על כך שהזניחו את הטיפול בהן מסיבות שונות ומשונות. כשניתן להתגבר על הפחד ולהגיע לרופא השיניים בזמן מונעים נזקים המתפתחים בבריאות השיניים וכך הטיפול יותר קל ופחות מפחיד. אם כן מדוע הפחד מרופא השיניים כה גדול?

 

מה עומד מאחורי הפחד מרופא שיניים?

באופן מקצועי הפחד מרופא שיניים נקרא דנטופוביה הבא לידי ביטוי באיבוד העשתונות ומצוקה רק מעצם המחשבה שצריך לקבל ממנו טיפול. באותו הרגע עולות מחשבות של רופא בחלוק לבן, כיסא מתרומם, מכשירים חדים, רעש המקדחה ועוד. ייתכן שהפחדים הללו נובעים מטיפולי שיניים כושלים או כואבים בילדות שגרמו לאנשים לטראומה. ישנם כאלו שהפחד הגדול ביותר שלהם הוא מעקירה וכאלו החוששים מסתימות פשוטות. לעומתם, הרוב הגדול פוחד מזריקת ההרדמה. לעיתים רופאי שיניים שאינם מנוסים או אינם אחראיים מספיק, מזריקים את חומר ההרדמה ישירות לחניכיים באופן אגרסיבי או שלא מזריקים מספיק חומר ובעת הקידוח הכאב קשה מנשוא במיוחד כשיש דלקת בשן. בשל עובדות אלו המטופלים חייבים למצוא דרכים להתמודדות עם הפחד.

 

כיצד מתמודדים עם הפחד מרופא השיניים?

ראשית חשוב לבחור ברופא שיניים איתו יש כימיה. רופא מקצועי עם ניסיון שיודע להרגיע ולעודד יכול להפוך את הקערה על פיה. בין אם קיבלתם המלצה על רופא שיניים בחולון ובין אם מצאתם רופא שיניים בראשון לציון, אתם חייבים לבטוח ברופא ולתת בו את אמונכם. כיום ישנן שיטות רבות כמו הרדמה מלאה, גז צחוק, ספריי מאלחש וגישות שונות שיעזרו לכם להתמודד עם הפחדים והכאבים. בנוסף, ניתן לגשת לטיפול פסיכולוגי, היפנוזה או דמיון מודרך שיעזרו לכם לטשטש את הפחדים או לפחות להבין מאין הם נובעים. אפשרות נוספת היא ליטול תרופה טבעית ומרגיעה לפני הטיפול כמו רגיעון למשל. בדרך כלל כשבוחרים ברופא שיניים איכותי עם מרפאה מעוצבת באופן ידידותי וצבעונית שאינה מרתיע וכוללת מסכי טלוויזיה, מוסיקה מרגיעה, תמונות, חדר המתנה נעים, פינת קפה וכד', חשים רגועים יותר. רופא השיניים המקצועי והאדיב יסביר לכם בפרטי פרטים ובקול רגוע מה התהליך אותו יעשה ובאילו מכשירים ישתמש על מנת שתהיה שקיפות מלאה ואתם תהיו רגועים. רופא טוב גם יגלה סבלנות לשאלותיכם ויענה עליהן באופן יסודי.

 

מיטת טיפולים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.