הקשיים הפסיכולוגיים של גמילה

תוכן עניינים

בין אם אתם מעוניינים להיגמל מעישונים, מאלכוהול או מסמים וכדורים פסיכיאטריים, יש דרך לעשות זאת.

ואין ספק בכלל, אחד האלמנטים שהכי מורגשים במהלך הגמילה הוא האלמנט החברתי, בדרך כלל.

בואו נדבר על תהליכי גמילה, בין אם מסמים או מאלכוהול.

תהליכי גמילה הם מורכבים, דרך כלל לא פשוטים לאף נגמל או נגמלת. כשמדברים על תסמיני גמילה פיזיים, מדברים על תסמינים שלאחר תקופה מסוימת כבר פחות ופחות מורגשים. אמה-מה, ההשפעות החברתיות ממשיכות וממשיכות, מורגשות ומתדפקות על דלתות הנגמל בכל עת. בכל רגע נתון פלוני או פלונית חשופים להשפעות חברתיות, בפעמים רבות השפעות נרחבות ועמוקות.

 

רגע לפני תחילת תהליך גמילה – מה חשוב לדעת?

רגע לפני ששוקלים את תחילת תהליך הגמילה, חשוב להבין כי מדובר בתהליך מורכב. וכשמדברים על מורכבות, באותה הנשימה גם חשוב לדבר על התמיכה החברתית. בתחילת התהליך, התמיכה החברתית צריכה להגיע ממרכז הגמילה עצמו.

ההמלצה הגורפת היא ניתוק מגע וניתוק קשרים חברתיים עם גורמים מעכבים ומדרדרים. במתחמים כמו שבטיא מרכז גמילה תוכלו למצוא את התמיכה שאתם צריכים. בסופו של יום, התמיכה של מרכז הגמילה היא קריטית בשלבים הראשוניים של תהליך הגמילה.

 

עד כמה הנגמל יצטרך להקפיד על קשר אדוק עם מרכז הגמילה?

לאחר תקופה מסוימת, מרכז הגמילה יהיה פקטור פחות ופחות קריטי ומכריע בחיי הנגמל. כשם שהילד משתחרר לאיטו מחבליה של האם, ככה הנגמל או הנגמלת משתחררים מחבלי הלידה מחדש של מרכז הגמילה.

ואין ספק כי מדובר בלידה מחדש, מאחר שהחיים מרגישים שונה במהלך גמילה. שימו לב, אנחנו לא אומרים "לאחר גמילה". לא בכדי השתמשנו במינוח "במהלך גמילה". זהו תהליך שנמשך לפעמים שנים רבות, אפילו במשך כל החיים.

 

הקשיים והאתגרים החברתיים יופיעו תמיד

במשך כל חייכם אתם תמצאו את עצמכם ניצבים בפני אתגרים שונים, כולל האתגר של סירוב לשימוש בסמים ובאלכוהול. בעוד שחלק מהאנשים יגלו חסינות מסוימת לקשיים החברתיים, חלק אחר מהאנשים יגלו סף רגישות מאוד נמוך.

בין אם אתם מושפעים מאלמנטים חברתיים פחות או יותר, אנחנו ממליצים לכם להקפיד על קשר רציף עם מרכז הגמילה שלכם. בשורה התחתונה, התמיכה האישית והחברתית של מרכז הגמילה היא קריטית להצלחת התהליך שלכם.

 

מה חשוב לדעת על תהליך הגמילה בתחילתו?

כשאנשים אומרים שהם נולדים מחדש במהלך גמילה, הם עשויים להתכוון לכך שבתקופה הראשונית חווים מעין אופוריה. סוג של HIGH טבעי. חשוב לדעת, ה-HIGH הזה עובר לאחר מספר שבועות או חודשים, מה שמשאיר אתכם להתמודד עם המציאות החדשה של חיים ללא הסם וללא האלכוהול, או ללא כדורים פסיכיאטריים. ואפשרי להתמודד עם זה. מעוניינים להיגמל מכדורי קלונקס, מסמים קלים וכבדים, או מאלכוהול? אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרכז הגמילה שבטיא ולקבל את כל התמיכה שאתם צריכים.

 

גבר שותה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.