התינוק ואני בחודש הראשון

תוכן עניינים

אימהות נושאות את התינוק שלהם ברחמן לאורך תשע חודשים שלמים.

לאורך ההיריון אלו מקפידו לשמור על תזונה נכונה ולעקוב אחר כל הוראותיו של הרופא המטפל לשם הבטחה כי התינוק שלהם ייוולד שלם ובריא.

אחרי שמגיע הרגע המאושר של הלידה מגיע שלב חדש לחלוטין במסגרתו כל אמא נדרשת ללמוד מאפס כיצד לנהוג עם התינוק בכדי שהתפתחותו תתקדם בצורה המצופה.

על מנת לסייע לכן אימהות בחודש הראשון של חיו של התינוק שלכן הכנו את תוכן זה במיוחד בשבילכם כאשר זה ייתן לכם טיפים בנוגע לעניין של התפתחות תינוקות.

 

מיקום היילוד החדש

תנוחת עירסול

תנוחת עירסול בעלת יתרונות מגוונים. כך לדוגמא זו עולה לכדי תנוחה שבכוחה לשמור על הפוזיציה הטבעית בה היה מצוי תינוקכם ברחם. הרי שנדרש כי התינוק יתרגל בצורה הדרגתית לעולם החיצוני גם במובן של הצורה בה היה רגיל להימצא ב9 חודשים האחרונים. כך גם, בהקפדה על שמירת התינוק בתנוחה זו תוכלו לסנן גירויים חיצוניים אשר עשויים להלחיץ את התינוק ואף להביא להרפיית שריריו.

 

שכיבה על הבטן

חשוב גם להשכיב את תינוקך על הבטן. זאת היות ותנוחה זו תסייע לו לחזק ולפתח שרירים רבים אשר לבסוף יאפשרו לו לבצע את המעבר הטבעי ההדרגתי מתנוחה אחת לתנוחה אחרת המתקדמת יותר.

 

באיזו צורות תקשורת עליכן לנקוט בשלב זה?

בשלב בו התינוק שלכן בחודש הראשון לחיו רצוי כי תקפידו על מספר דברים חשובים.

 

מגע

גם בתוך הרחם התינוק שלכן הרגיש במגע. מגע זה מתבטא לדוגמא במגע שנוצר בינו לבין שרירי הרחם כאשר זה ביצע תנועה כלשהי אשר הביאה לנגיעת איבריו ברחם. בכדי להמשיך את ההתפתחות ההדרגתית של התינוק חשוב מאוד להמשיך לפתח אצלו מיומנות זו. הרי שכאשר חל מגע בינו לבין עצמו או לבין דברים חיצוניים, גופו מתרגל העברת הוראות בין קולטני גופו לבין מוחו, תהליך פנים גופי אשר בלעדיו אין.

 

תנועה

בדומה למגע, התינוק אף גם למד להכיר מהי כלל תנועה וזאת בעיקר לאור התנועות שביצעת את עצמך כאשר זה היה בתוכך. כך לדוגמא, כאשר הפסקת לנוע ככל הנראה שהבחנת שזה מתחיל לנוע בעצמו. כלומר, כאשר התינוק היה ברחם הוא למד עם הזמן כי המצב הטבעי הינו שאת נעה. אם כך, על מנת להמשיך ולפתח לו מיומנות כה חשובה, רצוי שתמשיכי לנוע סביבו ולא להשאיר אותו באותה הפוזיציה באופן עקבי. לצד זאת, מלבד למידתו העצמית, התנועה שלך עצמך אף גם בכוחה להרגיע אותו בהיותה מגרה את מערכת שווי המשקל שלו.

 

קול

קול הינו דבר שגם מוכר לתינוקך טרם לידתו. זה רגיל היה לשמוע את הקולות שגופך מייצר מבפנים ואף את הקולות שלך ושל הסובבים מחוץ לרחם. בכדי להמשיך להרגיל את התינוק לקולות ולסייע לו להתפתח בפן זה, חשוב שתשמיעי לו את קולך באופן עקבי.

 

אישה בחודש שני

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.