חמשת המצבים בהם חגורת גב יכולה לסייע

תוכן עניינים

לא מעט מהאנשים ומהסובבים אותנו, סובלים מבעיות או כאבי גב חוזרים ונשנים, משלל סיבות, והידועות שבהן הן התגברות השימוש במסכים. שלל פתרונות מוצעים היום בשוק, ואחת מהן היא השימוש בחגורת גב תומכת. מהי אותה החגורה? באיזה מקרים כדאי להשתמש בה? במאמר זה נעשה לכם סדר בראש וניתן לכם את כל המידע בנושא, כך שלא יישארו לכם ספקות!

 

מהי חגורת גב או חגורה אורתופדית?

חגורת גב, או חגורה אורתופדית, היא בעצם פריט עזר, שנועד כדי לתמוך בגב שלנו. הגב שלנו, המתחיל מהישבן ועוד לעורף, אחראי על התמיכה המבנית החשובה ביותר בגופנו – ומטרתו לספק לגוף את כוחו, את גמישותו ואת יציבותו. התמיכה של החגורה מסייעת בשלל מקרים – החל מפציעות או כאבים וכלה בעזרה ותמיכה בפעולות ספציפיות.

 

למה הגב הוא מוקד נפוץ לכאבים?

הגב מכיל בתוכו מגוון רחב של שרירים, עצבים, ועצמות. בנוסף עובר בתוכו גם חוט השדרה שמעביר מהמוח שלנו אותות לכל חלקי הגוף. ועל כן בעיות וכאבים בגב יכולים לנבוע משלל סיבות שיכולות להיות קשורות כל אחת למרכיב אחר בגב. לדוגמא – אימון בו אימצתם את השרירים, עלול לגרום לכאבי שרירים. מתיחה לא נכונה עלולה להוביל לקרע או כאב בגידים.

 

באיזה מקרים של כאבי גב חגורה תוכל לסייע?

לפני שנציין את כאבי החג הכרוניים הנפוצים, נציין כי גם ספורטאים, אתלטים ומרימי משקולות, משתמשים בחגורת גב כתמיכה הכרחית בשבילם ועל מנת שלא לבצע תנועות שיוכלו לגרום לנזק ארוך טווח. החגורה מגבילה את טווח התנועה שלהם ומונעת מהם לעשות תנועות מיותרות.

 

מקרים נוספים

החגורה עוזרת רבות גם במקרים הבאים: תיקון היציבה, יישור עקמת בגיל הנעורים, תמיכה בגופן של נשים בהריון, פריצות דיסק, פציעות בגב וטיפול בכאבים כרוניים. חשוב לדעת כי ניתן להשתמש בחגורה גם כמניעה לבעיות שעלולות להתרחש בעתיד – כל זאת כמובן לאחר התייעצות עם גורם רפואי מוסמך וקבלת אבחנה מדויקת.

 

טיפול מונע? בלעדי?

חשוב להדגיש בפניכם, כי שימוש בחגורת גב לרוב הוא טיפול משלים, ונעשה למספר שעות ביום בלבד. זאת לצד טיפול תרופתי או תנועתי משלים. הסיבה לכך הינה שחגורת הגב היא חגורה מסיבית שלוחצת בצורה מתונה אמנם, אך כזאת שאינה מאפשרת שימוש ארוך.

 

איפה ניתן לרכוש?

מגוון רחב של חברות מציעות מוצרי תמיכה לגב ובתוכם חגורות גב. ברוב החברות ניתנים בנוסף גם שירותי ייעוץ כמשלימים על מנת שתוכלו לדעת מהי חגורת הגב המתאימה ביותר עבורכם ושתוכל לפתור את הבעיה בצורה המיטבית. שימו לב שעלות החגורה גבוהה יחסית ועל כן מומלץ להשוות מחירים ולהתייעץ עם מכרים או רופאים שיוכלו להכווין אתכם למציאת המוצר המיטבי.

 

לסיכום…

היוועצו ברופא אורטופד מומחה על מנת לאבחן את מקור הבעיה או הכאב בגב. לאחר מכן בדקו והשוו מחירים בין יצרנים שונים והקצו לכך את סכום הכסף הנדרש. רק בריאות!

חגורה לכאבי גב

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.