טיפול סיעודי על ידי עובד זר – איך ניתן לעשות זאת בישראל

תוכן עניינים

כאשר אתם זקוקים לטיפול סיעודי, אחת האפשרויות היא העסקת עובד זר. תהליך ההעסקה כולל קבלת אישור זכאות, קבלת היתר העסקה וכל הכרוך בחובות המעסיק.

 

זכאות להעסקת עובד זר

כדי שתוכלו להעסיק עובד זר לסיעוד, אתם צריכים לוודא שאתם עומדים בקריטריונים להעסקת עובד זר. את אישור הזכאות מקבלים מרשות האוכלוסין וההגירה.

קריטריון הסבר
גיל פרישה אדם בגיל פרישה יהיה זכאי לסיוע של עובד זר כל עוד הוא חי בקהילה ולא במוסד, וצריך שיתקיימו אחד מהתנאים הבאים: 4.5 נקודות במבחן תלות/4 נקודות + חצי נקודה של הכרה כבודד, הוגדר כזכאי להשגחה חלקית במבחן תלות, קיבל רמת סיעוד 5 או 6 לפי ביטוח לאומי.

במקרה ומדובר באדם מעל גיל 90 – צבירה של לפחות ארבע נקודות במבחן תלות.

במקרה של אשפוז כאשר המעסיק מאושפז מעל לשלושים יום הוא אינו זכאי לגמלת סיעוד ולכן העובד הזר יפוטר. מי שיכול להרשות לעצמו את העסקת העובד יוכל לעשות זאת גם במהלך האשפוז כולו.
ילד נכה במשפחה על הילד להיות נכה 100% לפחות ושיתקיים אחד התנאים: המוסד הלימודי בו נמצא הילד דורש ליווי צמוד, הילד לא יכול להיות במוסד לימודי וזקוק לסיוע ברוב שעות היום, הילד זקוק לסיוע צמוד בביתו.
מעל גיל 18 בעלי קצבת שירותים מיוחדים לא זקוקים למבחן תלות וזכאים להעסקת עובד זר ללא קשר לגילם.

נכי פעולות איבה או נכי צה"ל זכאים בתנאי שנקבעו להם 17 שעות ליווי לפחות.

נכי עבודה צריכים להיות מוכרים ע"י הביטוח הלאומי כנכי עבודה ברמה של "סיוע מרובה" או "תלות בזולת".

מקרים בהם זכאים לעובד זר גם ללא התנאים הנ"ל חולי סרטן המצריכים סיוע ברוב שעות היממה, משוחררים מאשפוז (יכולים לקבל עובד זר שכבר נמצא בישראל ולמשך 3 חודשים), אלמנות צה"ל והורים שכולים המטופלים ע"י משרד הביטחון.

 

היתר העסקה

השלב הבא הוא קבלת היתר העסקה עבור אותו עובד זר אותו תעסיקו (גם היתר זה ניתן ע"י רשות האוכלוסין וההגירה). ישנן חברות שעוזרות במציאת העובדים הזרים וניתן לחפשם גם באופן עצמאי. על העובד הזר להיות בעל אשרת עבודה בתוקף, מסוג ויזה ב'1. על העובד להשתייך ללשכה מורשית.

 

חובות המעסיק

לאחר שהשגתם את כל האישורים ומצאתם את העובד הזר אותו תרצו להעסיק, חשוב שתהיו מוכנים לכל הכרוך בחובות מעסיק. תשלום משכורת, דמי ביטוח לאומי, ביטוח בריאות ונסיעות. בנוסף, ישנן עלויות הקשורות במקרה של התפטרות, פיטורין או מות המטופל. בכל הנוגע לכך תוכלו להיעזר באתר קו למעסיק.

 

לסיכום

כדי להעסיק עובד זר לסיעוד בישראל, דבר ראשון צריך לקבל אישור זכאות, לאחר שנמצאתם זכאים יש לקבל היתר העסקה לעובד הזר הספציפי, שניהם מרשות האוכלוסין וההגירה. בנוסף, עליכם להיות מוכנים לכל הכרוך בחובות המעסיק.

טיפול סיעודי

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.