4 טיפים מנצחים להתמודדות עם מתח וחרדה

תוכן עניינים

אין ספק כי בעידן של היום בעיקר יכולים להיות תחושות של מתח וחרדה שנובעות מסיבות שונות, חלקן חיצוניות וחלקן פנימיות.

אך אפשר להתמודד עם זה, אספנו עבורכם מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם להצליח להתמודד עם מתח וחרדה עד כמה שניתן.

על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה זה ולמה חרדה?

חרדה ומתח הן שכיחות יחסית ביום יום וניתן להגיד כי פוגעות באיכות החיים, בבריאות הנפשית וכך גם הפיזית לעיתים. חרדה יכולה לנבוע מסיבות שונות כמו מצב מדיני של מלחמה, מגיפה עולמית כמו הקורונה, או מסיבות אישיות כמו לחץ בעבודה או בבית.

החרדה והמתח עלולים לגרום לחוסר בשינה, או בעיות שונות במחזור השינה, לפגוע בקשרים בין אישיים, משפיעים על תחושת התאבון וכן על הרצון לעשות דברים, משפיעים על פעילות גופנית ומצב גופני בכלל ועוד. על כן, חשוב לנסות למנוע את התחושות הללו ובמידה והן מגיעות, לדעת כיצד להפיג אותן כמה שיותר מהר. הינה לפניכם ארבעה טיפים בנידון.

 

להירגע ולנשום

הטיפ הראשון קשור למערכת הנשימה והוא דרך לתת לגוף תחושת רוגע גם אם אתם לחוצים. תוכלו לעשות מדיטציה שעוזרת לכם לנשום לאט וברוגע, שנותנת לכם מקום להתנתק מהסביבה ולחשוב רק איך להרגיע את הגוף שלכם. דרך התמקדות בנשימות איטיות ומלאות תוכלו לתרגל מדיטציה בכל מקום ובכל זמן.

 

לאכול טוב

אוכל בריא לא קשור רק למראה, אלא גם למצב הגופני שלכם. תזונה נכונה ובריאה יכולה לתרום לתחושות כמו מתח וחרדה. בין המאכלים תוכלו למצוא כאלה שעשירים באומגה 3, פירות וירקות, תה ירוק, קטניות ועוד.

 

תתחילו לזוז

פעילות גופנית עוזרת בפן הגופני והנפשי. במידה ותעשו פעילות גופנית באופן קבוע תוכלו הפחית מתח וחרדה. הפעילות לא חייבת להיות קשוחה מידי, מחקרים הראו כי 21 דקות זה זמן מספיק. הפעילות יכולה להיות כל דבר שקשור בתנועה כמו הליכה, ריקוד, יוגה, ריצה ועוד.

 

לדאוג לעצמכם

זה אולי נשמע רחב אך הכוונה היא לדאוג לעשות דברים שאתם אוהבים, להכניס ליום יום שלכם כמה שיותר פעילויות שמשמחות אתכם, כמו מפגש עם אנשים אוהבים, תחביבים, טבע ועוד.

בנוסף, תוכלו להיעזר באיש מקצוע שיסייע בהבנה של התחושות והתמודדות איתן. למידע נוסף תוכלו להיכנס לקישור ולקרוא קצת יותר על אפשרויות התמודדות וכן, שיטות טיפול שונות בנושא זה.

 

בסיכומו של דבר

תחושות של חרדה ומתח הן לא נעימות, אך יחסית נפוצות, בעיקר בימינו. הן יכולות לנבוע מסיבות שונות ויש להן השלכות על היום יום, הבריאות הפיזית והנפשית של האדם החווה אותן. ניתן להתמודד איתן בצורות שונות כמו מדיטציה, פעילות גופני, תזונה בריאה ונכונה וכן לעשות דברים שאוהבים ולדאוג לאיכות החיים שלכם. תוכלו להיעזר גם באיש מקצוע שיתן לכם הכוונה מעמיקה וצמודה יותר בנושא זה.

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.