4 יתרונות בריאותיים בעשיית מדיטציה

תוכן עניינים

לפעמים נדמה שקשה לעצום עיניים, לנשום עמוק, ופשוט לא לחשוב על כלום חוץ מהמדיטציה.

עבור המון אנשים זה דורש המון תרגול.

ואולי תופתעו לגלות, אך מדיטציה בעלת המון יתרונות גם פיזית וגם מנטלית.

הנה כמה סיבות שיעזרו לך להשתכנע שהתרגול של המדיטציה שווה את זה.

 

  1. מדיטציה עוזרת בחיזוק המערכת החיסונית

מחקר מראה שחל שיפור ניכר המערכת החיסונית לאחר תרגול מדיטציה (מדיטציית מיידנפולנס – מודעות).

למעשה במחקר ניתן ל-8 מתנדבים תרגול של מיינדפולנס למשך כ-8 שבועות. המשתתפים ביצעו מדידות לפי התוכנית ולאחר כ-4 חודשים בסיום התוכנית. התגלה במחקר שהגוף הצליח ליצור יותר נוגדנים למחלת השפעת בקבוצה שתרגלה את מדיטציית מיינדפולנס.

 

  1. מדיטציה מסייעת בירידת לחץ דם

מחקרים רבים שנעשו מעידים כך שמדיטציה יכולה להוריד את לחץ הדם אצל אנשים הסובלים מלחץ דם גבוהה ואף לחץ דם נורמלי. לפי הבדיקות שנעשו גם בין המדיטציות נראה שלחץ הדם עדיין נשאר נמוך.

המנגנון שבעצם משפיע על לחץ הדם הוא לא לגמרי ברור. אחת מההשפעות של המדיטציה למעשה זה כל מה שקשור לריפוי שרירים, דבר זה מצביע על אפקט משולב של רגיעת השרירים הגדולים שלמעשה לוחצים על מערכת כלי הדם במקומות שונים בגוף והרגעה של שרירים קטנים שעשויים ללחוץ על כלי הדם.

 

  1. מדיטציה מאיצה את יכולת עיבוד המוח ומסייעת בשחרור חיבורים נירולוגיים

מחקר שביצעו באוניברסיטאית קליפורניה לוס אנג׳לס, הוכיח למעשה כי מדיטציה יכולה לשנות את תבניות הגיאומטרי בקליפת המוח אצל מתרגלי מדיטציה, כך למעשה היא מגבירה את הפוטנציאל של יכולות עיבוד המוח.

למעשה מדיטציה באופן קבוע מחליפה את הקשר העצבי בין מרכז הזהות לבין מרכז הפחד שלנו. למעשה הפרדה זו גורמת לשחרור את כל החיבורים הנירולוגים המקושרים אצלנו בראש לחרדה.

מדיטציה יכולה לגרום להשתחרר את החיבורים הללו ואפילו ליצור מצב שבה אנחנו מסוגלים להתגבר על רגשות חרדה, ומביאים לכך שהחיבורים יותר מאוזנים ובריאים. למעשה, מוח אנושי יכול לחזור לחיבורים הנירולוגים הקודמים ללא כל בעיה, כך ששמירה על הקיים ושיפור המצב מחייבת למעשה תרגול.

 

  1. שיפור בריאות הנפש

נפש בריאה בגוף בריא, הוא לא המלצה אלא דרך חיים. מבחינה פסיכולוגית מדיטציה מסייעת לנו לצאת מהקופסא ולשנות את דרכנו. למעשה שיפור מצב הנפש יכולה לשפר משמעותית מצב גופני. יש קשר חזק בין מדיטציה לבריאות הכללית בכך שמדיטציה עוזרת להפחית לחץ משמעותית, ולחץ יכול למעשה לעורר או להחמיר בעיות בריאותיות כגון: מחלות יתר, השמנת יתר, התקפי והפרעות חרדה ועוד.

 

לסיכום

מדיטציה יכולה לסייע המון בכל מה שקשור לגוף ולנפש. למעשה אין הפרדה בין הגוף לנפש, כי למעשה במידה והינכם נמצאים במצב נפשי ירוד, דבר זה יכול לגרום למחלות פיזיות. מדיטציה עוזרת משמעותית בכל מה שקשור לעיבוד המוח. עצמו עיניים והתחברו אל עצמכם, מדיטציה יכולה רק להועיל לכם.

 

תרגיל
=
כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.