5 יתרונות בריאותיים בשימוש במחולל חמצן נייד

תוכן עניינים

מחולל חמצן נייד הוא מכשיר לשימוש רפואי שמסייע בנשימה ועוזר לאנשים שסובלים מרמות חמצן נמוכות בדם כתוצאה מ: מחלות ריאה COPD , סיסטיק פיברוזיס, לחץ דם גבוה בריאה ומחלות לב.

המכשירים נמצאים בשוק החל משנות ה 90 המוקדמות וקהל המשתמשים היום גדול, כאשר המכשיר מעשיר את החמצן דם ומשפר את איכות חייהם של המטופלים, אך מי שלא נושם לבד לא יכול להיעזר במכשיר וצריך

להתאשפז בבית חולים.

מחולל חמצן נייד מאפשר לחולה להתנייד ולצאת למקומות כמו טיולים או נסיעות לחו"ל בצורה נוחה אך לא מהווה תחליף למכשיר הנייח הביתי.

 

כיצד המכשיר עובד ולאן ניתן לקחת אותו

המכשיר מופעל בצורה חשמלית (יש סוללות נטענות) ומכיל 2 מיכלים מסננים שמפרידים את החמצן מסך כל הגזים באוויר ומעביר אותו במרוכז אל המטופל כאשר שאר הגזים נפלטים לאוויר. בישראל, ניתן לקבל את המכשיר רק על ידי אישור רפואי של רופא ריאות/נוירולוג/אונקולוג/קרדיולוג ובנוסף,  הרופא גם ממליץ באילו זמנים במהלך היום יש להשתמש במכשיר, כמה זמן כל פעם וכמה ליטר בדקה של חמצן. את המכשיר ניתן לקחת לנהיגה ברכב על ידי שימוש בסוללות או חיבור למצת של האוטו וגם דגמים מסויימים ניתן לקחת לטיסות, אך יש לבדוק מראש עם חברת התעופה את הדרישות.

 

יתרונות שימוש במחולל החמצן

המכשירים שקיימים היום עולים ביתרונותיהם על פני המכשירים הגדולים שהשתמשו בהם פעם בבתי החולים.

יתרון פירוט
חמצן בריכוז גבוה מחולל החמצן מפריד בין החנקן לחמצן שנמצאים באוויר, כך שמקבלים חמצן 95%.
נוחות שימוש המכשירים קלים וקטנים ופועלים גם ללא חשמל כך שניתן לשאת אותם מחוץ לבית מה שמשפר את איכות חיי המטופלים.
תחזוק המכשיר במכשירים הישנים היה צורך במילוי מיכלי החמצן בתדירות גבוהה, אך כיום תחזוקת מחולל החמצן הרבה יותר קלה, כאשר יש רק לנקות את הפילטרים.
בטיחות המכשיר המכשירים שקיימים היום עברו את כל הבדיקות האפשריות מול כל הגורמים המוסמכים והשימוש בטוח לחלוטין בכל אספקט.
מידת הרעש ככל שיותר שקט יותר עדיף אך זה מייקר את המחיר. שאיבת האוויר, הדחיסה שלו והסינון שלו, כל אלו מייצרים רעש משתנה בין מכשירים שונים.

 

יתרונות רפואיים

מחקרים מראים שחולים עם רמת חמצן נמוכה בדם ואשר משתמשים במכשיר מחולל חמצן נייד, מאריכים את משך החיים שלהם וגם חיים בצורה אקטיבית יותר וחופשייה יותר. מכיוון שמדובר בחמצן בריכוז מאד גבוה-95%, ניתן להשתמש גם כטיפול המהווה תמיכה לסטורציה נמוכה, מלבד לחולי ריאות. עוד הוכח שהמכשיר מפחית את הפרעות השינה וקוצר הנשימה ומעלה את איכות השינה, זיכרון וריכוז. באמצעות המכשיר ניתן לבצע גם פעילות גופנית, כאשר יש להשתמש במכשיר בכל זמן הפעילות ולבסוף, מבחינה סטטיסטית ישנם הרבה פחות אשפוזים בבית חולים בעקבות השימוש במחולל החמצן.

 

בלון

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.