למה חשוב לבצע חישוב דיור מוגן לפני מעבר ההורים למקום

תוכן עניינים

אדם אשר מגיע לגיל השלישי, עשוי למצוא עצמו סובל מבדידות, חוסר בביטחון אישי וקושי בביצוע מטלות יומיומיות.

לשם כך נוסד הדיור המוגן. אמצעי מגורים זה מאפשר לבני הגיל השלישי לקיים חיי חברה, מגורים במתחם שמור ומספק מענה רפואי צמוד.

עם זאת, עלות מגורים בדיור מוגן מורכבת ממספר רב של משתנים אשר עשויים להפוך את חוויית המגורים לנטל כלכלי כבד.

 

דיור מוגן – פתרון לגיל השלישי

מה זה דיור מוגן? מדובר במתחם מגורים שמור ומאורגן שהפך לאופציה מבוקשת עבור אוכלוסיית הגיל השלישי בשל העלייה בתוחלת החיים מצד אחד, והקושי לקיים חיים עצמאים בגיל מבוגר מהצד השני. הדיור המוגן מציע לדייריו אפשרות לקחת חלק בפעילויות פנאי וספורט והוא מעמיד לרשותם צוות רפואי אשר באפשרותו להעניק מענה רפואי לדיירים באופן תדיר.

כמו כן, מדובר במתחם אשר מפוקח על ידי עובדי המקום כך שהוא מספק חוויית ביטחון אישי שממנה לא נהנים קשישים החיים בגפם בבניין מגורים רגיל. עם זאת, מדובר בפתרון אשר מיועד למי שיש לו מקורות פיננסיים איתנים יחסית, מאחר שעלות המגורים אינה נמוכה. העלות מורכבת ממספר משתנים שרצוי להכיר ולבחון בטרם מעבר לצורת מגורים זו.

 

דיור מוגן – שכירות, פיקדון או דמי כניסה

ישנם שלושה מסלולי כניסה נפוצים לדיור מוגן. האחד הוא באמצעות פיקדון. הדייר נדרש להפקיד סכום כספי גבוה מאוד של כמה מאות אלפי שקלים, לגרוע ממנו בכל שנה אחוז מסוים למשך מספר שנים, אולם הוא מבטיח את אחיזתו ביחידה המצויה במתחם הדיור המוגן למספר רב של שנים.

מסלול נוסף הוא מסלול של דמי כניסה הדומה למסלול פיקדון, אולם הדייר נדרש להפקיד סכום נמוך בהרבה. עם זאת, הגריעה השנתית שתבוצע מסכום זה היא גבוהה יותר מאשר במסלול הפיקדון. המסלול השלישי הוא מסלול של דמי שכירות חודשיים, שהם גבוהים מאוד בראייה חודשית ביחס לשני המסלולים האחרים, אך הוא אינו דורש הון התחלתי.

 

רכיבים המשפיעים על עלות המגורים

הרכיב העיקרי המשפיע על עלות המגורים הוא רכיב המסלול הנבחר. בכל אחד מהמסלולים נדרש הדייר להוציא סכום כסף מסוים מדי חודש כאשר השאלה היא האם כסף זה מנותב אך ורק לחוויית המגורים, או שהדייר קונה לעצמו אחיזה ממושכת יותר ביחידת הדיור.

שאלת המסלול כרוכה גם בשאלת גודל יחידת הדיור מאחר שדירה גדולה תייקר את הסכומים בכל אחד משלושת המסלולים. משתנים נוספים המשפיעים על המחיר הם שאלת הצורך בשירותי הסעדה והשאלה האם הדייר זקוק לליווי והתאמה של היחידה לצרכים סיעודיים הקיימים בעניינו.

 

כיצד לבצע חישוב דיור מוגן

כיום, ניתן לבצע חישוב דיור מוגן באמצעות מחשבון דיור מוגן אותו ניתן למצוא ברחבי האינטרנט. אל המחשבון יש להזין את הנתונים הנוגעים לגודל יחידת הדיור בה מעוניין הדייר לגור, המסלול בו בוחר הדייר מתוך שלושת המסלולים הנפוצים, מידת נזקקותו הסיעודית והיקף צרכיו בשירותי הסעדה במהלך היממה.

 

חישוב דיור מוגן – לשלוט בעלויות מראש

האטרקטיביות עבור אוכלוסיית הגיל השלישי במגורים במתחם דיור מוגן, המספק לדייר חיי חברה, ביטחון, שירותי הסעדה ותמיכה, הופכת אותו למצרך מבוקש. בעת קבלת החלטה על מעבר לדיור מוגן, רצוי לערוך בדיקה מקיפה ומעמיקה של מסלולי התשלום עבור הזכות לשהות בדיור המוגן, לצד עלויות נוספות שעשויות לייקר או להוזיל את עלות השהות הכוללת.

 

זוג זקנים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.