איך להתמודד עם הפחד מנחשים?

תוכן עניינים

מחקרים רבים קובעים כי אחד מכל שלושה אנשים בעולם סובל מאופידיופוביה – פוביה מנחשים.

הפוביה בהחלט ידועה ושכיחה מאוד, שכן בתרבויות רבות הנחשים מקושרים לאכזריות, רוע ומוות.

אז איך מתמודדים עם הפחד הזה? כל התשובות במאמר הבא.

כולנו מרגישים פחד, ואנשים רבים סובלים מפוביות שונות ומשונות, וביניהם אנשים הסובלים מאופידיופוביה שהיא פוביה מנחשים. פחד מנחשים הוא אולי הפחד הנפוץ ביותר אצל בני האדם במרוצת השנים.

 

פחד מנחשים

הפחד מנחשים הינו נפוץ מאוד. למעשה, יש שיאמרו שאופידיופוביה היא הפוביה הנפוצה ביותר שקיימת בעולם – שני שליש מכלל המבוגרים בעולם חשים חרדה בזמן התמודדות עם נחשים.

רבים טוענים שהפחד הוא יכולת נרכשת ונלמדת, ולכן הפוביה כל כך נפוצה, מכיוון שלימדו אותנו במרוצת השנים שנחשים מקושרים בדברים שליליים ואפלים, אפילו הסיפור הוותיק ביותר בעולם ( אדם וחווה ) מלמד אותנו משהו שלילי על הנחשים.

עבור חלק מהאנשים, הפוביה מבטלת את היכולת שלהם לחשוב בצורה רציונאלית כשזה נוגע לנחשים, לדוגמא – הם מסרבים להיכנס לבית אשר מחזיק נחש כחיית מחמד, בכלוב.

יתרה מכך, יש אנשים אשר אפילו ההצעה, הדימוי או המושג של נחש עלולים לגרום להם להגיב בקיצוניות מעבר לגבולות ההיגיון.

 

התסמינים לאופידיופוביה

התסמינים לאופידיופוביה יכולים להיות בין השאר  –

  1. פחד אינטנסיבי וקיצוני יותר מפחד רגיל.
  2. תגובה פיזית של צרחות ובכי כשבאים במגע עם נחש ואף מצפייה בסרטון בו מוצג נחש.
  3. התקפי חרדה, זיעה קרה, פעימות לב מואצות בעת שיחה על נחשים.
  4. הימנעות מוחלטת ממקומות בהם יש נחשים ( גן חיות וכדומה ).
  5. הימנעות מבילוי במקומות בהם עלולים להיות נחשים ( נחלים, מדבר ועוד ).

 

איך מתמודדים עם הפחד מנחשים?

התמודדות עם הפחד או הפוביה עלולה להיות תהליך בהחלט מורכב ומלחיץ בהתחלה, אך תוצאות התהליך מקלות משמעותית על חיי האדם בהתמודדות עם הגורם לפחד.

מובן שההתמודדות מאלצת אותנו להתמודד באופן נקודתי עם הדבר שהכי מפחיד אותנו, כלומר לעשות את הדבר הקשה ביותר שכל איבר בגופכם מנסה לשכנע אתכם אחרת.

ראשית, כדאי לזכור שהפחד הוא בהחלט דבר אישי ואינטימי ולכן ההתמודדות אתו תדרוש מכם להתעמק במחשבות שלכם ולשאול את עצמכם שאלות נוקבות. נסו לכתוב זאת על נייר, ולפרוט את הסיבות שבגינן אתם כל כך מפחדים – מה בנחש מפחיד אתכם, מה אתם חוששים שיקרה אם תהיו לידו וכו'.

כתיבה יכולה לעזור לכם להבין את הפחד כאשר הוא מתעורר, ומכאן הטיפול בו יהיה יעיל יותר. עצה נוספת הינה לרכוש מעט ידע אודות הנחשים, שכן הדבר שמגביר את הפחד בצורה הקשה ביותר הוא חוסר הוודאות – אם תכירו את החיה טוב יותר, אולי תפחדו ממנה קצת פחות.

 

נחש ארסי

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.