למה כולם מפחדים ללכת לרופא שיניים ואיך נפטרים מהפחד

תוכן עניינים

אם אתם מפחדים ללכת לרופא שיניים, חשוב שתדעו שאין לכם במה להתבייש. את או אתה לא לבד בפחד מרופא השיניים.

מחקרים שנעשו בארצות הברית מראים כי מיליונים (!!!) של אמריקאים כל כך מפחדים ממרפאות ורופאי שיניים – שהם מרגישים שפיזית הם לא יכולים אפילו להיכנס למרפאה, בלי לחוות התקף חרדה.

אם גם אתם סקרנים למה יש אנשים שמפחדים ללכת לטיפול אצל רופא שיניים או שאתם רוצים להבין למה הביקור אצל רופא השיניים יכול להיות ממש טראומתי עבור אנשים מסוימים – הטקסט הזה הוא בשבילכם.

 

למה אנשים מפחדים ללכת לרופא שיניים? בגלל חוויות העבר

יש אנשים שמפחדים ללכת למרפאת שיניים בגלל חוויה שלילית שהייתה להם בעבר עם רופא שיניים. המוח שלנו מתוכנן ללמוד מניסיון, ולכן חוויות שליליות נצרבות לנו חזק יותר בתודעה. ככל שהלחץ והחרדה באירוע הטראומתי היו חזקים יותר – כך ההשפעות של האירוע תהיינה משתקות יותר.

 

למה אנשים מפחדים ללכת לרופא שיניים? בגלל הבניה חברתית

בחברה המערבית השתרשה המשוואה "רופא שיניים = מפחיד". התפיסה הזו מחלחלת לתת המודע שלנו על ידי סיפורים וסרטים. כשאנחנו לא מודעים להתניה הזו אנחנו יכולים להציג אותה לעצמנו כאילו היא החלטה שלנו, כשלמעשה מדובר בהשפעה חיצונית.

 

למה אנשים מפחדים ללכת לרופא שיניים? בגלל חוסר הידע

אם נפשט את תהליך העבודה של רופא השיניים, מדובר באדם זר שמכניס חפצים חדים לאיזור מאוד רגיש שאנחנו לא יכולים לראות. כשאנשים לא מבינים משהו מתעורר אצלם פחד ממנו. גם בטיפולי שיניים – כשאנחנו לא יודעים מה קורה ולמה הרופא עושה מה שהוא עושה, מתפתח פחד.

 

איך נפטרים מפחד מרופא שיניים? באמצעות גז צחוק

שימוש בגז צחוק הוא טיפול נפוץ בפחד מרופא שיניים. מטופלים מדווחים שהחוויה יכולה להיות דומה לתחושת הריחוף וקלות הראש שמגיעה עם שתיית אלכוהול. למעשה, ישנם מטופלים שהגז משפיע עליהם בצורה כזו שהם נודדים בדמיונם למקום אחר לגמרי, וכלל לא מרגישים שהם מבקרים במקום כמו מרפאת שיניים.

 

איך נפטרים מפחד מרופא שיניים? באמצעות הסחות דעת

יש מי שמעדיף פשוט לעצום עיניים, לשים מוזיקה באוזניות ולשכוח מכל הסיטואציה. הכאב הפוטנציאלי לא עובר, והפתרון מתאים יותר עבור מטופלים שמבינים שהפחד הוא מהסיטואציה במרפאה, ולא מהכאב האפשרי.

 

איך נפטרים מפחד מרופא שיניים? באמצעות היפנוזה רפואית

היפנוזה רפואית היא פתרון קיצוני, ויכולה להיעשות רק לאחר התייעצות עם פסיכולוג מוסמך, ואך ורק על ידי מהפנט מוסמך. חשוב לדעת שברוב המקרים נדרשים בין שלושה לחמישה טיפולי היפנוזה לפני שאפשר להתמודד עם החרדה.

 

סיכום

לסיכום, אם המטופל מפוחד ועצבני, רופא השיניים מודע לכך, מה שעשוי לגרום לעצבנות אצל הרופא. חשוב לא להתבייש ולטפל בחרדה מרופאי שיניים כדי לשמור על בריאות דנטלית.

 

קליניקה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.