באילו מקרים אפשר לסייע אחרי קורס עזרה ראשונה?

תוכן עניינים

הכשת נחש, תאונת דרכים, דום לב ואפילו חנק של תינוק – אנו עלולים להיתקל בסיטואציות שונות בחיינו בהן אנחנו, או האנשים סביבנו, בסכנת חיים ואם לא נטפל בזמן זה עלול להיות קטלני.

אנחנו לא יודעים מתי ניתקל באירוע שכזה ולכן חשוב להיות מוכנים, להכיר את הדרכים לטפל בכל סיטואציה ולדעת בעיקר מה לא לעשות כדי להחמיר את המצב

 

העולם לא מושלם

אף אחד לא רוצה לחשוב על הסיכוי למצוא את עצמו בסיטואציה בה הוא או היקרים לו נמצאים בסכנה, אך לצערנו העולם לא מושלם ואנחנו עלולים ברגע אחד להיקלע למצבים של דימום, הרעלה, חנק, נפילה, שברים ועוד. רובנו לא מוקפים במגישי עזרה ראשונה בכל רגע נתון ולכן האחריות האישית שלנו היא לתת את הטיפול הטוב ביותר שאנו יכולים. את הידע לטיפול הזה כדאי ללמוד בצורה מסודרת, מגובה ואיכותית דרך קורס עזרה ראשונה.

 

הצלת חיים במצב של סכנת חיים מיידית

השלבים הבסיסיים בביצוע החייאה הם הכלי החשוב ביותר שנוכל לתת לעצמנו ולסובבים אותנו. כך נוכל לחסוך לעצמנו את השאלה 'מה לעשות?' כאשר אדם מתמוטט מולנו ונוכל להגיש עזרה במהירות ומעל הכל – ביעילות. החייאה איכותית מאפשרת להציל חיים ולמנוע נזק גופני עתידי.

 

לא רק הנשמה ועיסויים

למרות שהחייאה היא כלי חשוב ביותר ושימושי לא פחות, ישנם מצבים נוספים שאנו עלולים להיתקל בהם ואם נדע כיצד לפעול נוכל לשנות את התוצאה של האירוע.

למשל הצלת תינוקות, ילדים ומבוגרים מחנק – האם ידעתם שבכל קבוצת גיל הטיפול מעט שונה? או שיש הבדל קריטי בטיפול בין אדם העובר התקף לב לאדם עם שבץ מוחי? האם שאלתם את עצמכם פעם כיצד מגישים עזרה לאדם בהתקף אפילפסיה? או מה עושים במקרה של פגיעת ראש? קורס עזרה ראשונה 44 שעות מקיף את כל המקרים הללו ועוד הרבה יותר מכך.

 

מה המקרים שלומדים לטפל בהם בקורס עזרה ראשונה מקיף?

  1. החייאה במבוגרים, ילדים ותינוקות
  2. התקף לב, הפרעות קצב ודום לב
  3. שבץ מוחי, אפילפסיה, עילפון וחוסר הכרה
  4. התקפים נשימתיים באסתמה, דום נשימה והיפרוונטילציה
  5. סילוק גוף זר (חנק) במבוגרים, ילדים ותינוקות
  6. טראומה (שברים, חבלות, דימומים)
  7. היפותרמיה, כוויות, התייבשות ומכת חום
  8. חבלות ראש וגב
  9. הרעלה
  10. פגיעות בעלי חיים ארסיים
  11. חזה אוויר
  12. הלם
  13. החייאה לאדם תלוי או לאחר טביעה
  14. טיפול ראשוני בפריקות ונקעים

 

ידע החשוב לכל אדם שעובד עם אנשים

גננות, מורים ומדריכי קייטנה במסגרות עם ילדים, מצילים ומאמני כושר, מדריכי טיולים, מדריכי ירי ומאבטחים, מדריכים בתחומי האקסטרים ועוד – הצלת חיים זהו ידע השייך לא רק לחובשים ופרמדיקים.

חשוב שכל מי שעובד עם אנשים ביום-יום שלו ידע לתת מענה למצבים שעלולים לקרות בכל מקום, בכל זמן, לכל אחד. זה בידיים שלנו להגיש עזרה איכותית, יעילה ומהירה.

 

בובה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.