מהו טיפול שורש ואיך להתכונן אליו

תוכן עניינים

כל אדם יודע שצחצוח והקפדה על ניקיון השיניים יכולים למנוע הרבה בעיות בשיניים.

כאשר מצטבר לכלוך בשיניים, נוצרים חורים, ובמידה ולא מטפלים בהם בזמן – נוצרת עששת שמחייבת טיפול שורש.

מהו טיפול שורש ואיך להתכונן אליו – על כך במאמר הבא.

 

מהו טיפול שורש?

סוכרים ואי צחצוח השיניים בקפידה עלולים לגרום לחורים בשיניים. בדרך כלל כשמגיעים בזמן לרופא השיניים ניתן לסתום אותם. ביחד עם זאת, כשהחורים מעמיקים וליבת השן נפגעת נוצרת דלקת שיש לנקות לפני שסותמים את החור. הדלקת גורמת לכאבים ולעיתים המטופל יצטרך ליטול אנטיביוטיקה עד שהדלקת תחלוף. אך מכיוון שהדלקת חודרת לשכבת המוך צריך לנקות אותה בצורה יסודית ולכן מבצעים טיפול שורש ואוטמים.

 

איך מתכוננים לטיפול שורש?

את טיפול השורש יש לבצע במספר שלבים. אך לפני שמתחילים בטיפול רופא השיניים מבצע צילומי שיניים במרפאה או צילום סיטי במכון שיניים על מנת לאבחן בצורה מדויקת את מקור הכאב ולשלול בעיות אחרות. במקביל, בעת מילוי הפרטים יש לציין האם אתם סובלים מאלרגיות לתרופות או חומרי הרדמה על מנת שהרופא יתאים את מהלך הטיפול למצבכם. לאחר כל אלו מתחיל הטיפול. הרופא ירדים את אזור השן הכואבת בהרדמה מקומית, אלא אם הוחלט על הרדמה מלאה על פי מצבכם הרפואי. לאחר שהפה רדום הרופא ינקה את התעלות של השורש המודלק ולאחר מכן ימלא בחומר איטום מיוחד את התעלה, דהיינו סתימה זמנית. במידה והניקוי עמוק יותר ודורש הרחבה של התעלה, המטופל יגיע לתור נוסף בו הרופא יבצע את הסתימה הקבועה. כשבוע לאחר מכן ניתן לבצע סתימה קבועה או מבנה לכתר על פי מידת הנזק שנמצא בשורש. הכתר עצמו נעשה בתור נוסף לאחר שלוקחים מידות ומתאימים את צבע הכתר.

 

מה מותר או אסור לעשות לאחר טיפול שורש?

לאחר טיפול שורש ייתכנו כאבים שיחייבו את המטופל לקחת כדור נגד כאבים למשך יום או יומיים. אם החניכיים מתנפחות ומופיע חום גבוה יש לגשת לרופא המטפל ולקבל אנטיביוטיקה. רוב האנשים מתפקדים כרגיל לאחר טיפול שורש ועוסקים בספורט אלא אם כואב להם. באופן עקרוני אין מניעה לעסוק בספורט או ללכת לעבודה. כל אדם ירגיש אחרת לאחר הטיפול ולכן צריך להתנהג על פי ההרגשה האינדיבידואלית. רופא השיניים ימליץ מיום למחרת על שטיפות הפה בחומר אנטי דלקתי וצחצוח השיניים. ביום הטיפול יש להימנע מעישון, שתיה ומזון במשך שעתיים. ישנם רופאים שאף ממליצים להימנע משתיה חמה למשך 24 שעות ולכן חשוב להישמע להוראות הרופא. ככל שתקפידו על ביקור קבוע אצל רופא השיניים פעמיים בשנה, כך תמנעו טיפולים מיותרים. כמו כן, ישנה חשיבות לביקור אצל השיננית פעמיים בשנה על מנת להסיר את האבנית בשיניים שעלולה לגרום גם היא לעששת. לפרטים נוספים פנו למרפאת RootCanals

טיפול רפואי

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.