מהם היתרונות בסיגריה אלקטרונית על גבי סיגריה רגילה

תוכן עניינים

השימוש בסיגריה אלקטרונית הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, בין היתר ממניעים של חלופה טובה יותר לסיגריה רגילה. לסיגריה האלקטרונית קיימים יתרונות מובהקים על גבי הסיגריה הרגילה, ובמאמר זה נסקור את ההבדלים בשימוש בין השתיים, ואת יתרונותיה של הסיגריה האלקטרונית.

 

מהי סיגריה אלקטרונית

כאמור, הסיגריה האלקטרונית הומצאה במקור כתחליף לסיגריה הרגילה. הסיגריה פועלת באמצעות סוללה חשמלית, וניתן להפעיל אותה בלחיצת כפתור. סיגריה אלקטרונית היא מכשיר אידוי, ואופן הפעולה שלה מתבסס על מנגנון אשר בהפעלתו מחמם סליל חשמלי את הנוזל המצוי בסיגריה ובטמפרטורה גבוהה מספיק הנוזל הופך לאדים. כך מנגנון זה מתחקה אחר פעולת העישון.

 

מגוון אפשרויות

בעוד הסיגריה הרגילה היא רגילה בנראותה, ואינה מאפשרת יצירתיות וגיוון, אין זה כך בנוגע לסיגריה האלקטרונית. הסיגריות האלקטרוניות תופסות תאוצה בשל מגוון סיבות ברורות, וביניהן הנראות והמבחר האטרקטיבי. את הסיגריות האלקטרוניות ניתן לרכוש בשלל חנויות ואתרים אינטרנטיים, בצבעים שונים, גדלים משתנים, ואף הדפסים ייחודיים. הנראות שלהן היא אחד הגורמים האטרקטיביים לרכישתן.

 

נטולות ריח רע ובעלות ריח טוב

סוגייה ידועה באשר לעישון סיגריות היא שובל הריח שהן מותירות אחריהן. הריח הרע של הסיגריות הרגילות עלול להפוך להבל פה קבוע ממש בקרב מעשנים קבועים, ולהידבק לכל בגדיו וחפציו. בנוסף, מעבר להשפעה האישית מבחינה זו, הסיגריות גם מדיפות ריחות רעים עבור הסובבים של האדם המעשן, בין אם מדובר באנשים קרובים אליו, ובין אם לאנשים זרים אם מדובר בעישון במקום ציבורי.

לעומת זאת, הסיגריות האלקטרוניות מאפשרות להימנע מהמחיר החברתי והאישי שיוצרת הסיגריה הרגילה בסוגיית הריח. לסיגריה האלקטרונית הרגילה אין ריח וטעם, אך ישנם גם סוגים בעלי ריחות וטעמים ייחודיים, אשר נותנים אף ערך מוסף מבחינת ההנאה בפעולת העישון ובהשלכות מהבחינה החברתית.

 

מזיקה פחות

בניגוד לסיגריה הרגילה, הסיגריה האלקטורנית אינה פועלת בתהליך בעירה, ולא נוצרת שריפת חומרים מזיקים כדוגמת זפת או פחמן דו חמצני. כפי שצוין בפסקה הראשונה, מנגנון הסיגריה האלקטרונית הוא מנגנון של תהליך אידוי. בנוסף, ישנן עדויות רבות לכך שרבים אשר עשו את המעבר מסיגריה רגילה לסיגריה האלקטרונית הפסיקו לעשן לחלוטין.

 

משתלם כלכלית

השימוש בסיגריה חשמלית זול משמעותית מצריכת סיגריות מקופסא. עלות סיגריה אלקטרונית מסתכמת בכמה מאות שקלים לקנייתה וכמספר עשרות שקלים אחת למספר שבועות לצורך מילויה. לעומת זאת, קופסת סיגריות אחת עשויה לעלות מספר עשרות שקלים וצריכה מרובה שלהם תסתכם במספר מאות שקלים בחודש ואלפים רבים של שקלים בשנה. החיסכון בעלות פה משמעותי ביותר.

 

לסיכום

במאמר זה דנו באופן פעולתה של הסיגריה האלקטרונית, ובשאלה מדוע היא הומצאה. בנוסף, מנינו את היתרונות הגלומים בעישון סיגריה אלקטרונית על גבי עישון סיגריה רגילה, ואת הסיבות להעדפתה. בסופו של דבר, חשוב לזכור, שבעישון מכל סוג עדיין גלומים סיכונים בריאותיים, ועליכם להעדיף להימנע מעישון מכל סוג במידת האפשר.

סיגריה אלקטרונית

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.