מהן ההשפעות הבריאותיות של קנאביס

תוכן עניינים

אין חולק שקנאביס הופך לחלק אינטגרלי מחיינו, והוא הולך ונעשה נגיש וזמין יותר ויותר.

בתל אביב ובמקומות רבים אחרים תוכלו ליהנות מניחוח קנאביס כמעט בכל מקום אליו תלכו.

לקנאביס יתרונות רבים וגם וחסרונות, שלא תמיד ברורים לכולם.

באנו לעשות סדר ולהסביר מהן ההשפעות הבריאותיות שלו, לטוב ולרע.

 

איך הקנאביס עובד

לאחר צריכת הקנאביס, ללא הבדל אם באמצעות עישון, מיצוי שמן, אידוי וכו', חומרים פעילים בצמח יוצרים קשר עם קולטנים עצביים במוח ובמערכת העצבים, בעיקר מערכת העצבים המרכזית, ודרך הדם הן מתפשטות לכל אזור ואיבר בגוף. ההשפעה הרבה ביותר שמורגשת היא על הראש והלב, שהם האיברים החשובים בגוף.

 

תחושה מאלחשת

ההשפעה המבוקשת ביותר על ידי צרכני קנאביס בישראל היא תחושת האופוריה, הריחוף בזמן השימוש. תחושה זו מלווה בהורדת לחץ ורוגע במערכת העצבים, ועל כן היא נפוצה במיוחד אצל אנשים הסובלים מהפרעות חרדה ופוסט טראומה. אפקט הרגעה זה מעיד כי סגולתו של הקנאביס הינה ייחודית למגוון מחלות נוירולוגיות נוספות, כדוגמת אפילפסיה.

 

שיכוך כאבים

בנוסף לאלחוש החושי, לקנאביס אפקט אנטי-דלקתי, ושיניהם ביחד גורמים להורדת כאב בצורה אפקטיבית מאוד. חולים ומטופלים רבים החווים כאב במהלך הטיפול והיום יום, נעזרים בקנאביס על מנת להפחית את הכאבים שמקורם עצביים או דלקתיים, בצורה משמעותית.

עובדה זו מוכחת שוב ושוב על ידי מיליוני משתמשי קנאביס בכל רחבי העולם, ומחקרים רבים שפורסמו ואיששו זאת בצורה קלינית מדעית.

 

עלייה בתיאבון

הקנאביס תורם לוויסות ההורמונלי של הגוף, מעלה את קצב חילוף החומרים וגורם לתחושת רעב מוגברת. אפקט זה תורם במיוחד לסובלים ממחלות שונות כגון אנורקסיה, ותופעות לוואי עקב טיפולים רפואיים שונים. למשל מחלת הסרטן והטיפול בכימותרפיה – עקב הטיפולים ישנה ירידה משמעותית בתיאבון, והקנאביס כתרופה עוזר לאזן את המחסור הזה.

 

תופעות לוואי שליליות

לקנאביס עשויות להיות תופעות לוואי קלות, ולכן חובה להיוועץ ברופא בטרם משתמשים בקנאביס. חלק מתופעות הלוואי הן:

  • סחרחורת
  • דופק מוגבר או שאינו סדיר
  • ירידה בלחץ הדם ורמת הסוכר בדם
  • כאבי ראש ובטן
  • איבוד הזיכרון
  • איבוד שליטה במרחב
  • התמכרות

רשימה זו היא של תופעות הלוואי הנפוצות ביותר ומעידה כי חובה להיות במעקב רפואי במשך תקופת הצריכה. יש לציין כי תיתכן תופעה נדירה וחמורה יותר מאלו – התפרצות זמנית של מחלת נפש חבויה, בקרב אנשים שלהם תורשה בתחום הפסיכיאטרי.

 

לסיכום – איך להימנע מתופעות הלוואי

ככלל, תופעות לוואי מעידות על שימוש שגוי בקנאביס, בעיקר על סיווגו וכמות החומר הפעיל שבו. צריכת יתר אף היא עלולה לגרום לתופעות הלוואי הללו. על כן, כל הוספה או הפחתה בכמות השימוש צריכות להיעשות בתשומת לב, ואין להתייחס לכך בקלות ראש.

לסיכום נאמר, שעל אף שתופעות הלוואי הן מינוריות בדרך כלל, הן עדיין מצריכות התייחסות וייעוץ מגורם מוסמך לטיפול בקנאביס כתרופה.

פרח

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.