מה כדאי שתדעו על רשלנות בהיריון

תוכן עניינים

הריון הוא תהליך מאוד רגיש שבו באופן יוצא דופן, מתפתח עובר קטן ושברירי בתוך הרחם עד שהוא הופך לילד קטן. זהו תהליך מאוד ארוך ולפעמים יכולות להיווצר בעיות וקשיים בזמן הלידה. לכן חשוב מאוד לשים לב שהרופאים שאתן בחרות בהם עובדים בצורה מסודרת ולא מפספסים שום שלב בתהליך.

במידה וחוויתם רשלנות רפואית או במידה ואתם רוצים להימנע ממנה מראש, הינ הכמה דברים שיעזרו לכם להבין מה התהליך הרפואי שעל הרופא לעקוב ומה המחלות שעלולות להיווצר כתוצאה מרשלנות רפואית.

 

סוגי המחלות

למרות שאנחנו לא מכסים את כלל המחלות שיכולים להיווצר בשל רשלנות בהריון, חשוב מאוד שתכירו את המקרים השכיחים ביותר של רשלנות ושתדעו להיזהר מהם. במידה והילד שלכם סובל ממחלות אלו ואתם מרגישות שזה לא בגלל תהליך טבעי אלא בגלל טעות רפואית, כדאי שתטפלו בזה בהקדם.

 

רעלת הריון

מצב זה קשור ללחץ דם גבוה שמתרחש בעיקר אצל התינוק אבל גם אצל האמא. יכול להיות שלמחלה זו לא יהיו תסמינים חיצוניים לכן חשוב להקפיד על בדיקות דם חוזרות ונשנות לאורך כל תהליך ההיריון ובעיקר לפני הלידה. כמובן שהרופא צריך להקפיד שאת מבצעת את הבדיקות הללו.

 

סכרת היריון

כמות נמוכה מאוד של אינסולין מובילה למצבור גדול מידי של גלוקוז בגוף ובמערכת הדם. הדבר עלול להוביל למחלה בשם מרוזומיה עוברית – השמנת יתר של העובר שגורם להתפתחות לא תקינה. ישנם טיפולים שיכולים למנוע את המחלה לכן חשוב לוודא שהרופא דורש בדיקות דם לאורך תהליך ההיריון.

 

אנמיה חרמשית

בגלל תפקוד לא טוב של כדוריות הדם האדומות, הגוף מתקשה בייצור הומגלובין ובהובלה שלו לאורך הגוף. מחלה זו נקראת אנמיה חרמשית והיא גורמת לקושי מאוד גדול בהישרדות של העובר. זהו מקרה די חמור של מחלה בזמן ההיריון ובדיקות דם תקופתיות אמורות להצביע על מחלה זו.

 

איך מונעים רשלנות בהיריון

בסופו של דבר כולנו יודעי שרופאים אינם חפים מטעויות ושגם הם בני אדם. זה לא תירוץ מספק למקרה של רשלנות רפואית, אך עלינו לוודא שהוא בכלל לא מתקיים. בשביל לעשות את זה צריך לעקוב על כל צעד ולהכיר לעומק את תהליך ההיריון חשוב מאוד שתקראו כמה שיותר על הבדיקות השונות שאתן צריכות לעשות ושתקפידו על הביצוע שלהם.

 

מה עושים במקרה של רשלנות בהיריון

במידה וכבר חוויתם לצערנו מקרה של רשלנות רפואית, חשוב מאוד שתיצרו קשר עם גורם מקצועי שידע להגיד לכם מה הבעיה של התינוק ומה עלים לעשות בכדי לפתור אותה (במידה ויש מה לעשות) מעבר לכך אנחנו יכולים לעזור לכם כדי להבין בדיוק מה השלבים שאתם צריכות לעשות ולהבין איך ממשכים מכאן. אל תישארו עם זה לבד. פנו אלינו עוד היום ונעזור לכן.

הֵרָיוֹן

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.