משפחה מעל הכל – איך בוחרים חברת סיעוד לקשישים

תוכן עניינים

לא פשוט לבחור חברת סיעוד לאבא או אמא קשישים, שנהפכו לפתע לזקוקים כל כך… אנחנו רוצים לעשות הכל כדי להקל עליהם את התקופה הקשה בחייהם. שירותי סיעוד אידיאליים הם חלק חשוב מהווי החיים בתקופה של אובדן יכולת.

 

הכל כדי להקל

לא קל לראות את אבא או אמא מזדקנים, מתקשים בתפקוד ולעתים קרובות מעבר לכך… אצל קשישים לא מעטים אנו רואים את הבריאות מתרופפת, הבדידות גוברת ולפעמים גם צלילות הדעת דועכת.

בכל מצב של קושי, אנחנו רוצים לעשות את המקסימום כדי להקל. הורים הם הורים, הם הבית הילדות והחיים שאז הוענקו לנו… – משפחה מעל הכל, אומר הביטוי העממי.

 

באילו מצבים נפנה לחברת סיעוד לקשישים?

חשוב להכבין שלמרות שהמושג "סיעוד" יוצר אצל רובנו אסוציאציה של נכות וקשיי תפקוד משמעותיים, סיעוד עשוי להועיל גם לקשיש במצב בריאותי ותפקודי טוב. גם קשיים בביצוע מלאכות הבית או קושי במטלה ספציפית  הנגזרת מתוך מצב רפואי, הינם קשיים המצריכים ומצדיקים שירותי סיעוד. קשיש שנעזר בחברת סיעוד יכול להיראות בריא שלם ומתפקד באופן כללי, ועדיין העזרה חשובה עבורו.

 

מה הכי חשוב בסיעוד לקשישים?

–        כל המוסיף גורע

מצד אחד, כשקשיש זקוק לסעד ובאמת מתקשה להסתדר בלעדיו, חשוב לספק לו אותו. מצד שני, כשהוא יכול להסתדר בלעדיו, חבל לעשות במקומו.

לעשות במקום זה אומר לוותר גם על הפעילויות שהקשיש יודע ויכול לעשות בעצמו. זה אומר לנוון את הקשיש, להפוך אותו לתלותי, להרגיל אותו לחוסר פעילות ועצמאות. המצב של הקשיש רק ייפגע אם הוא יקבל סעד עודף.

אז מה שחשוב זה קודם כל להתאים במדויק את העזרה. לאדם עם קושי בהליכה לא ניתן לטפס על סולם ולהחליף נורה, חלילה. אבל גם לא ניתן לו להישאר כל היום במיטה, נשתדל לעזור לו בהליכה – אבל שילך עדיין, וכמה שיותר.

 

–        התאמת המטפל או המטפלת

חשוב שהמטפל.ת יהיו מתאימים לקשיש.ה ולמצבם. זה אומר – הכשרה מתאימה, היכרות עם הבעיות הרפואיות /התפקודיות שהקשיש סובל מהן, ידע פרקטי כיצד ניתן להקל ולעזור, על מה חשוב להקפיד וממה יש להימנע… ככל שאפשר, מומלץ שהמטפל ידע לדבר בשפת הקשיש. חשוב לראות שהם מוצאים שפה משותפת, למשל, לקשיש נקי ומסודר בטבעו נבחר מטפל מאורגן ונקי, לקשיש שאוהב חברה וטיולים נבחר מטפל שאוהב לצאת וכו'.

 

איך מוצאים את הסועד.ת האידיאליים להורים הקשישים?

כדי להיות רגועים ולדעת שעשינו הכל כדי להקל, כדאי להיעזר במקצוענים כמו שירותי חברת סיעוד שמתמחה בסיעוד של קשישים. חברת סיעוד מומחית וייעודית מספקת למטפלים הכשרה, יודעת לבצע התאמות ומהווה גב וכתף לקשיש ולמי שסועד אותו.

מוגבלות פיזית או קוגניטיבית, קושי תפקודי כזה או אחר – אבא ואמא הם תמיד אבא ואמא, ושום דבר לא יפחית את האהבה הטבעית שגורמת לנו לרצות לעשות הכל כדי שיהיה להם הכי טוב שאפשר, במצבם.

אנשים מבוגרים

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.