משקפיים או עדשות? מה עדיף?

תוכן עניינים

כל אדם הסובל מקושי הראייה זקוק למשקפיים או לעדשות.

המשקפיים והעדשות משפרות ומחדדות את הראייה ועוזרות לאדם שאינו רואה פתאום לראות את העולם בצורה יותר חדה.

אבל מה עדיף להרכיב – עדשות או משקפיים?

אספנו לכם את כל המידע על משקפיים ועדשות והוא כאן לפניכם.

 

עדשות

מבחינת יעילות, עדשות מגע יכולות לתקן בעיות בראייה. אם עד לפני כמה שנים רק אנשים עם בעיה קלה ברייה יכלו להרכיב עדשות, הרי שהיום רוב מוחלט של האנשים הסובלים מקושי בראייה יכולים להרכיב עדשות, בין אם זה מספרים גבוהים וחריגים, צילינדר גבוה, קרנית דקה, פזילה או הבדל גבוה במספרים ב2 העיניים, ואפילו להפך, אם יש מקרים של צילינדר גבוה או מספר גבוה, עדשות יכולות לתקן ולחדד את הראייה מה שמשקפיים לא יכולים לעשות.

 

עדשות צבע

הרבה אנשים דווקא מנצלים את ההזדמנות ובוחרים לרכוש עדשות צבע שנתיות, הרי מי לא חושב לפעמים שבא לו להיות עם צבע עיניים אחר או תוהה לעצמו איך הוא היה נראה עם צבע עיניים אחר? היתרונות בעדשות צבע זה שמעבר לכך אפשר לרכוש עדשות צבע עם מספר, ואז גם אנשים בטוחים שיש לך גוון אחר בעיניים, החלום שלך התגשם וגם זה עדשות ראייה לכל דבר.

 

משקפיים

מבחינה אופטית, משקפיים הם הדבר הכי פשוט והכי בריא למי שסובל מלקות בראייה. יש מגוון רחב של משקפיים שניתן לעשות. לדוגמה – משקפי מולטיפוקל, משקפיים שמתחלפים למשקפי שמש ועוד. יש המון אנשים עם מספרים גבוהים בעיניים שחוששים להרכיב משקפיים ומעדיפים עדשות על פני משקפיים, מכיוון ועד לפני כמה שנים כל עדשות המשקפיים לבעלי מספרים גבוהים בעיניים היו עדשות עבות ובולטות.

ככל שעברו השנים נעשו ניסויים והצליחו לפתח עדשות דקות כדי שגם מי שעם מספר גבוה בעיניים ופחות מתחבר לעדשות אבל מפחד מהמראה של המשקפיים, יוכל להרכיב משקפיים ולהנות מהם.

 

טיפול

חשוב לדעת שבניגוד למשקפיים, עדשות זקוקות לטיפול ואחזקה טובה והגיינית, שכן אם לא תטפלו בהן כיאות הן עלולות לעשות לכם אלרגיה או זיהומים שונים בעין. חשוב מאוד טרם ההרכבה לבדוק שהן נקיות מכל לכלוך, שכן במידה ויש על העדשות לכלוך העדשה תכאיב ותציק ואתם תתקשו לפתוח איתה את העין.  בסיום השימוש בהן להכניס אותן לתמיסה מנקה ומחטאת.

בניגוד אליהן משקפיים מלבד ניקיון העדשות במטלית מותאמת ושמירתם בקופסה שלהם אינם זקוקים לאחזקה או תנאי ניקיון מיוחדים.

 

עלויות

העלויות משתנות בהתאם למצב העיניים שלכם, ככל שהעיניים יותר רגישות או עם צילינדר גבוה גם כך המחיר יעלה בהתאם.

 

עדשות או משקפיים? מה עדיף?

לסיכום, אין המלצה קובעת. לכל אחד מתאים דבר אחר, בהתאם לאסתטיות, בעיות בעיניים, וההעדפות של המרכיב.

המון בהצלחה.

 

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.