מתי משתמשים במקל הליכה ומתי בהליכון מתקפל במהלך שיקום

תוכן עניינים

אנשים רבים שנמצאים בתהליך שיקום לאחר תאונות או ניתוחים כאלו ואחרים, חווים חוסר יציבות בהליכתם וזקוקים לעזרה בזמן הליכתם.

שלבים שונים בתהליך השיקום דורשים אביזרים שונים שיעניקו את התמיכה לה המשוקם זקוק באותו הרגע.

הליכון מתקפל ומקל הליכה למשל, הם שני אביזרים שמעניקים סוגי תמיכה שונה המתאימים לשלבים שונים בתהליך השיקום.

כיצד תדעו מתי להשתמש במקל הליכה ומתי בהליכון מתקפל?

 

בראש ובראשונה – פנו לנושא ברגישות

במידה ואתם קוראים את המאמר הזה עבור מישהו אחר שנמצא בתהליך שיקום ואתם רוצים לעזור לו, חשוב לנו להדגיש ולהזכיר כי עליכם לגשת לנושא הזאת ברגישות. האדם שנמצא בתהליך שיקום יכול להיות בתקופה רגישה בחייו בה, באופן פיזי הוא צריך ללמוד ללכת מחדש. לכן, לא משנה אם אתם רוצים לתת לו מקל הליכה או הליכון מתקפל, זכרו כי זה יכול להיות נקודה רגישה בעבורו והזכירו לו כל הזמן כי זה תהליך זמני וזה רק יכול לעזור לו.

 

הליכון מתקפל

נתחיל ונאמר באופן ברור כי הליכון נותר יותר יציבות מאשר שמקל הליכה יכול לתת. מכיוון שיש לו יותר נקודות אחיזה עם הקרקע והמשוקם יכול ממש להישען עליו בזמן ההליכה. לכן, מומלץ להשתמש בהליכון מתקפל בזמן ההתחלתי של השיקום כאשר המשוקם עושה את צעדיו הראשונים לאחר זמן רב והוא חסר יציבות באופן מוחלט.

 

כיצד בוחרים הליכון?

גם פה חשוב להתחשב במצבו של המשוקם. במידה ויש פגיעה גם בידיים יכול להיות שהליכונים מסוימים לא יהיו מתאימים למצבו של המשוקם. ישנם הליכונים עם שני גלגלים קדמיים וגומיות מאחורה שנחשבים ליותר איטיים מאלו שעם ארבעה גלגלים. חשוב להתאים את הגובה של הליכון לגובהו ולמשקלו של המשוקם על מנת להקל על ההליכה ולא ליצור בעיות נוספות. בכל ההחלטות האלו מומלץ להתייעץ עם פיזיותרפיסט.

 

מקל הליכה

כמו שציינו מקודם, מקל הליכה הוא פחות מייצב מהליכון מתקפל. לעיתים קרובות מקל ההליכה אף ניתן למשוקם רק על מנת לתת לו תחושת ביטחון שיש עוד משהו שתומך בו בזמן ההליכה. לכן, מקל הליכה ניתן למשוקמים בדרך כלל בשלבים המתקדמים של הטיפול בהם הם כבר מסוגלים ללכת כבר לבד אך עדיין זקוקים לאביזר חיצוני שיתן להם תחושת ביטחון בזמן ההליכה.

 

כיצד בוחרים מקל?

גם כאן כדי לבחור אחד שניתן לכוון את הגובה שלו או לקנות מלכתחילה אחד מגובה הנכון עבור המשוקם. ישנם מקלות עם בסיס רחב כך שהמקל לא נופל כאשר לא מחזיקים אותו שיכול להתאים למשוקמים שלא יכולים להתכופף במקרה שהמקל ייפול. מומלץ להגיע יחד עם המשוקם לפיזיותרפיסט שיתריע על דפוסי הליכה שעלולים לגרום נזק למשוקם.

 

התאימו את האביזר לשלבי הטיפול

מקל הליכה והליכון הם אביזרים חשובים שתורמים לתהליך השיקום, ליציבות ולביטחון של האדם. חשוב להתאים בין האביזר לבין השלב בשיקום בו הוא נמצא.

מקל

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.