סוגי צילומי שיניים – ולמה זה חשוב

תוכן עניינים

היגיינת הפה והבריאות שלו הם נושאים שלא תמיד עולים מספיק על סדר היום.

אנשים נוטים לזלזל בצחצוח השיניים ואפילו בביקורים תכופים אצל רופא השיניים או אצל שיננית כפי שמומלץ.

על מנת לקבל מידע מעמיק ואיכותי אודות מצב הפה והשיניים של מטופל נדרש לבצע לו צילומי שיניים.

רופא השיניים יכול לשאוב מידע רב אפילו מצילום שיניים בסיסי, הרבה מעבר למה שניתן לראות בהסתכלות שטחית על הפה.

 

סוגי צילומי שיניים

בדומה לכול הליך רפואי אחר, ישנם כמה סוגים של צילומי שיניים כך שכול אחד נותן מענה לפתרון בעיות שונות בחלל הפה. תפקידו של רופא השיניים להתאים ולהמליץ את הצילום הנדרש לצורך פתרון הבעיה של המטופל. זכרו, באם התבקשתם לבצע צילום שיניים חשוב מאוד לעשות זאת בהקדם על מנת לא לבזבז זמן יקר בעצם דחיית האבחון ובהתאם לכך גם הטיפול בבעיה שיש בשיניים.

 

צילום פנורמי

בשונה מצילום רנטגן לרופא שיניים צילום פנורמי אמנם מתבסס על שיטה זאת אך בפועל, כשמו כן הוא, נותן תמונה פנורמית של חלל הפה באיכות גבוהה מאוד. התמונה הסופית מתקבלת מאיחוד של כמה תמונות אשר נותנות אפשרות לראות באופן רחב את חלל הפה.

 

צילום סטטוס פריאיפקלי

שיטת צילום זאת מאפשרת לאבחון של דלקות וליקויים בשן לצורך תכנון הטיפול בשיניים של המטופל המצולם. גם בשיטת צילום זאת יש שימוש בכמה תצלומים אשר מתחברים לכדי תמונה אחת.

 

צילום CT

צילום CT מוכר גם מצילומים של הגוף כולו. התמונה המתקבלת היא תמונה תלת מימדית אשר מראה גם חלקים שלא נראים בסוגי צילומים אחרים, ובטח שלא מהסתכלות בעיניו של רופא השיניים. צילום ה-CT משמש לרוב לקראת הכנסת שתלים בפה המטופל ואשר לבחור באפשרות ציוד דנטלי הטובה ביותר להמשך הטיפול.

 

צילום נשך

בעוד הצילומים שהוזכרו נותנים תמונה של חלל הפה והשיניים, צילום נשך מתמקד ספציפית במנה הסגירה של הפה. המטרה לראות כיצד השיניים העליונות והתחתונות נסגרות אחת עם השנייה. מעבר לכך, בהמשך לשאר הצילומים, נותן תמונה אודות השיניים אשר מאפשרת לאנשי המקצוע לזהות חורים או ליקויים אחרים בשן לצורך בהמשך טיפול בהן.

 

לכו להצטלם!

אולי מכיוון שלרוב ליקויים בשיניים לא נראים לעין לאנשים שחווים אותם, ואולי כי ביקור אצל רופא שיניים לא מספיק בשגרה של רוב האנשים, אך אין ספק שלעיתים השיניים מוזנחות עקב כך. באם עוד לא הייתם בשנה האחרונה אצל רופא שיניים שערך לכם אחד מהצילומים הללו לפחות, כדאי שתבקשו לקבל צילום כזה על מנת לוודא שאכן אין לכם ליקויים בשיניים או בחלל הפה אשר לא נראים לעין. ככול שעוצרים אותם מוקדם יותר כך מוטב.

מיטת טיפולים

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.