עיניים להם ולא יראו – 4 סיבות ללכת לאופטימטריסט

תוכן עניינים

בשנים האחרונות עולה מספר האנשים בעולם שזקוקים למשקפי ראייה. בנוסף, אנשים מתחילים להרכיב משקפיים בגילאים צעירים בהרבה מאשר בעבר. הדבר קורה בגלל השעות הרבות בבילוי מול המסכים. אם אתם מחפשים סיבה ללכת לאופטומטריסט ולא מוצאים, אנחנו פה כדי לעזור לכם להבין את החשיבות הרבה שבפעולה זו, זאת כדי שתבינו שלא כדאי לוותר עליה.

 

  1. הצלחת הילדים בלימודים

מחקרים רבים מראים כי ישנו מתאם בין ההצלחה בלימודים לבין הראיה. משימות רבות בבית הספר דורשות ראיה חדה ומבלי ראייה שכזו הילדים לא יצליחו כמו שצריך בלימודים, לא יממשו את הפוטנציאל שלהם. כך, שחשוב מדי שנה לקחת את הילדים אל אופטומטריסט, שיאבחן את הראיה שלהם ויבדוק אם יש צרוך במשקפיים.

למרות שנהוג בבית הספר לבצע בדיקות ראיה הנקראות בדיקות סינון, בדיקות אלו בודקות רק את חדות הראיה אך אם יש בעיה אחרת בראיה יש סיכוי גדול שבדיקות אלו לא יראו זאת. גם מחלות עיניים לא נבדקות בבדיקות הסינון.

 

  1. מחלת הגלאוקומה

מחלת עיניים זו היא מחלה שקשה מאד לאבחן, והמקום לאבחן אותה הוא אצל האופטומטריסט. לאופטומטריסט הכלים לאבחון מחלה זו. נאמר כי מחלה זו מאד בעייתית לעיניים ואף יכולה להוביל לעיוורון כך שגילוי מוקדם שלה הוא קריטי. מחלה זו דורשת טיפול מונע כדי שלא תדרדר לגרימה של אובדן ראייה ומכאן החשיבות של גילוי מוקדם.

 

  1. עולם המסכים

בגלל שהמסכים מקיפים את עולמנו ללא הרף, חשוב מאד להקפיד אף יותר מבעבר על בדיקות עיניים. השהייה הארוכה מול מסך המחשב גורמת לאנשים רבים להיות זקוקים למשקפיים. כך שגם אם שנים ארוכות לא נזקקתם לזוג משקפיים, ייתכן שלאור ריבוי המסכים ההולך וגובר תצטרכו פתאום זוג משקפיים ביום בהיר אחד.

 

  1. שינוי במספר

גם לאנשים שכבר יש זוג משקפיים יכול להשתנות המספר. המספר של עדשת המשקפיים הוא שיגרום לכם לראות כמו שמריך, כך שגם אם תרכיבו את המשקפיים של חברכם אין הדבר יעזור לכם לראות כמו שצריך. לכן אדם עם מספר שגוי בעדשת המשקפיים יכול לראות לא טוב. לכן חשוב ללכת מדי שנה לאופטומטריסט ולעדכן את מידת המשקפיים.

ייתכן שהמדינה תשתנה וייתכן שגם לא, אך כדי לגלות אם השתנה לא מספיק להרגיש זאת בעצמכם על סמך תחושה, יש ללכת לאדם שזוהי הסמכתו שיאשש השערה זו.

לסיכום, למרות החשיבות הרבה של ראייה, אנשים רבים מדלגים על הליכה לאופטומטריסט, וזאת מפני שלא מבינים את החשיבות בדבר. הראייה משפיעה על כל אספקט בחיינו ולכן יש לה חשיבות מרבית ואין להתעלם ממנה. לאור ריבוי המסכים הסיכויים שלכם לשינוי מידה במשקפיים או לצורך במשקפיים גובר, ואם לא תבדקו זאת, ייתכן שהראיה שלכם תדרדר אף יותר.

משקף וספר

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.