פחד מרופא שיניים – מאיפה זה מונע ואיך אפשר להתגבר עליו

תוכן עניינים

אין לו קרניים, הוא לא נראה כמו מפלצת והוא שם בשביל לסייע ובכל זאת, כל אחד מאתנו מכיר לפחות אדם אחד (אולי אפילו הוא בעצמו) שמפחד מרופא שיניים.

יצאנו לבדוק את מקור הפחד שקיים אצל רבים ואיך אפשר להתגבר עליו אם בכלל? בשורות הבאות נציין בפניכם את כל הממצאים שגילינו בנושא.

 

מהו פחד מרופא שיניים?

למקרה שאתם לא נמנים מבין האנשים שחווים פחד מרופא השיניים, כדאי שתדעו לשם מה התכנסנו כאן היום. כתבנו את המדריך הנוכחי בגלל שיש לא מעט אנשים שחווים כאב משמעותי מאוד בחלל הפה. הם יודעים שהם יכולים להביא לפתרון ולסיום הכאב החד ברגע תוך הגעה אל מרפאתו של רופא השיניים, ובכל זאת, הם בוחרים להמשיך ולסבול (ולא בשקט). הם יעשו הכול כדי לא להגיע לרופא השיניים. אבל האמת היא, שבסופו של דבר, לא תהיה להם ברירה והם יצטרכו להגיע למרפאה כדי לטפל בבעיה שעשויה רק להחמיר עם הזמן. אז מהן הסיבות שגורמות לפחד בקרב אנשים אלו? הנה הן:

 

סיבה מספר 1 שגורמת לפחד –  אי הודאות

אנשים שחווים פחד מרופא שיניים נוטים לחשוב על הרע מכל בכל פעם שצץ לו כאב שיניים. הסיבה לכך היא אי הוודאות. אין דמות דמיונית שמתלווה לכאב השיניים ואומרת למטופל מהי הסיבה שבעקבותיה הוא חווה את הכאב. למעשה, רק רופא שיניים בנס ציונה יכול לדעת מה הסיבה לכך. כך שאנשים רבים חוששים להגיע אל רופא השיניים כי הם חווים אי וודאות וחוששים שיגלו כי עליהם לעבור טיפול מורכב מאוד אצל הרופאה.

 

סיבה מספר 2 שגורמת לפחד – חשש מכאב

אנשים רבים נמנעים מהגעה אל מרפאת שיניים בגלל שהם חוששים מטיפול שיכלול כאב רב. חשוב לציין כי בחלק מהמקרים, אין מה לעשות, יהיה כרוך כאב. להלן כמה טיפולי שיניים בסיסיים שכרוך בהם כאב במהלך הטיפול ו\או לאחריו:

  • טיפול שורש
  • סתימה
  • השתלת שיניים ועוד

 

איך אפשר להתגבר על הפחד?

מרבית האנשים שחוששים מהגעה אל מרפאת השיניים מוצאים את עצמם תוהים איך הם יוכלו להתגבר על הפחד. נפגשנו עם פסיכולוגית קלינית וביררנו עמה אם יש אפשרות להתגבר על הפחד, ואם כן איך? הפסיכולוגית ציינה בפנינו שניתן להתגבר על הפחד באמצעות יישום של השלבים הבאים:

  1. להיות מודעים לפחד הזה
  2. לשוחח עליו עם איש מקצוע או חבר קרוב
  3. למצוא רופא שיניים מומלץ

ראוי לציין כי בסופו של דבר, חשוב להבין שהפחד עשוי להוביל לכאבים חזקים יותר ולהתערבות רפואית משמעותית שתגרום לכאבים נוספים.

 

לסיכום

אלו היו הסיבות שגורמות לאנשים לחוש פחד מרופא שיניים. אם אתם מפחדים מהגעה אל רופא השיניים, כדאי שתיישמו את 3 שלבי ההתגברות על הפחד ותטפלו בעצמכם בהקדם.

דוגמנית

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.