4 פעולות מצילות חיים שלומדים ביום כשירות לממוני בטיחות

תוכן עניינים

ממוני בטיחות הם עובדים הנמצאים בכל תחומי העשייה בישראל שקיבלו על עצמם אחריות נוספת או יחידה על הבטיחות בנעשה בסביבתם המקצועית.

מטרתם העיקרית להבטיח התנהלות תקינה על פי כל הנהלים וכללי הבטיחות שקבועים בחוק.

 

איך ממוני בטיחות מקבלים את הידע והכישורים הנדרשים?

העובדים שנבחרו יעברו ימי כשירות לממוני בטיחות על מנת להחזיק ולרענן את כל הידע החיוני לבטיחות ולהצלת חיים במקרה הצורך. קורס חיוני וראשוני שממוני הבטיחות יעברו הוא קורס עזרה ראשונה. הקורס מוכר כיום עבודה על ידי משרד העבודה והרווחה והוא מזכה את העובד בשלושה ימי השתלמות.

קורס הגשת עזרה ראשונה כולל נושאים מרכזיים כמו אנטומיה בסיסית, אבחון פציעות ופגיעות שונות, החייאה לתינוקות או למבוגרים, עצירת שטפי דם ועוד..

 

סוגים שונים של קורס הגשת עזרה ראשונה

בכל תחום תעשייה מתבקש ונדרש סוג קצת אחר של הגשת עזרה ראשונה ועל כך היקף השעות, ישנם קורסים הנמשכים 4 שעות ועד קורסים הנמשכים 88 שעות.

תוכן הקורס משתנה על פי אורכו וקהל היעד שלו. למשל קורס במשך שמונה שעות יקנה ידע בסיסי לפעולות החייאה ומתן עזרה עד הגעת צוות רפואי המתאים לעובדי מפעל, מוסדות ציבוריים, מאבטחים, חשמלאים, מדבירים ועוד.. לעומת קורס האורך 44 שעות המיועד לעובדי הוראה, גננות, מטפלים בשיטות

שונות, ממוני בטיחות, מדריכים וכו'… מקנה ידע רחב ומקיף יותר לטיפול במצבי חירום והצלת חיי אדם תוך מיומנות קליניות עד הגעת הצוות הרפואי.

 

פעולות מצילות חיים שניתן ללמוד ביום כשירות לממוני בטיחות

  1. החייאה – בקורס ילמד מבוא להחייאה ופרוטוקול להחייאת לב ריאות למבוגר, בנוסף יהיה תרגול מעשי למטפל 1 ושני מטפלים על מנת להגיע לאירוע כזה מוכנים ומתורגלים.
    הממונים יעברו את אותה ההכשרה בתחום החייאת לב ריאות לילדים ולתינוקות כולל מידע עיוני, פרוטוקול ותרגול מעשי.
  2. חנק מגוף זר – אירוע רפואי שעלול לפקוד אותנו בכל עת מאוכל או חלק אחר שמצא את דרכו לוושט שלנו – הממונים ילמדו לזהות את המקרה אצל מבוגרים, ילדים או תינוקות וכיצד נכון לטפל בכל מקרה שהוא.
  3. מצבי חירום רפואיים – עלפון, טביעה, תליה, הרעלה, התחשמלות, היפר וונטילציה – כל כלו הם מצבי חירום שכיחים יותר, אותם הממונים ילמדו, את הסיבות והגורמים ואת דרך הטיפול.
  4. פצעים ודימום – בפצעים הגוררים דימום מסיבי השלב הראשון של חסימת עורקים בדרך המתאימה יהיה השלב שייקבע את המשך תפקודו של הפצוע, הממונים ילמדו בקורס כיצד למנוע ולעצור דימום באופן מתאים לכל פציעה.

 

לסיכום

עיקר הפעולות והתוכן שילמד בקורס כשירות לממוני בטיחות ייתן להם את הרקע והתרגול לפעולות מצילות עד להגעת הצוות הרפואי, השלבים הראשונים בכל המקרים שפורטו הם קריטיים ועל כן חשוב שתמיד יהיה בסביבה מי שיודע להגיש עזרה מסוג זה.

 

בובת דמה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.