רוצה שיער עבה ומלא? 5 דרכים להשיג את זה

תוכן עניינים

רוצה שיער עבה ומלא? אנחנו עונים בא-רור! אבל איך להשיג את זה? פחות ברור…

אז הנה 5 דרכים שיעזרו לנו למנוע נשירה, התקרחות ודלילות של השיער.

 

1.   הטיפול היומיומי בשיער

טיפול יומיומי נכון בשיער, שיעזור לו להישאר עבה ורענן, הוא בעיקר טיפול מונע. ממה עלינו להימנע?

  • חפיפת יתר – חפיפה יתרה בשמפו ובמרכך נגרמת כאשר חופפים את השיער בתדירות גבוהה מדי, וכאשר מורחים את השמפו / המרכך באופן שגוי. נשים לב: את השמפו נמרח על הקרקפת, ולא על השיער. ממרכך כדאי להיזהר, ואם כן – למרוח כמות קטנה על קצות השערות, ולא להחדיר פנימה.
  • החלקות ומחליקים שונים – כמעט כל טיפולי ההחלקה מייבשים את השיער ופוגמים באיכותו. הם נמצאו קשורים להתקרחות מוקדמת ונשירת יתר של שיער, אצל גברים ונשים כאחד.
  • מים חמים במקלחת – נזהר משימוש במים חמים מדי ברחיצת השיער. מים חמים עלולים גם הם לייבש את השיער והקרקפת ולפגום בהם.

 

2.   אמצעים טבעיים – וויטמינים, מינרלים ושמנים למריחה

לא מעט אמצעים טבעיים מוצעים למניעת התקרחות של השיער. אילו מהם אכן יעילים? תוספי תזונה ושמנים טבעיים למריחה מתאימים למצבים שונים. כל אחד מהם פועל באופן אחר, ולכן מתאים לשימוש עבור מקרים שונים של התקרחות.

שם התכשיר אופן הפעולה למי מתאים?
אבץ – כתוסף תזונה או במוצרי מזון (זרעים כמו זרעי דלעת, אגוזים – אגוזי קשיו, קטניות ודגנים) האבץ חיוני לשמירת האיזון בכל רקמות העור, ולהתחדשות תאי עור. לכן, הוא הכרחי לגדילת שיער וציפורניים מי שסובל ממחסור באבץ – ניתן לבדוק האם אנחנו סובלים ממחסור ע"י טעימת התוסף "אבץ סולפאט הפטהידראט". תחושה חלשה של טעם מלמדת על מחסור באבץ.
ברזל / וויטמין B12 – כתוסף תזונה או במוצרי מזון (טחינה, כבד, בשר, צמחים עליים) אנמיה מביאה לירידה בלחץ הדם ולכן לאספקה פחותה של חמצן ואנרגיה לתאים ובכללם לזקיקי השערות. מי שסובל מאנמיה – ניתן לבדוק בקלות, בכל בדיקת דם פשוטה.
שמנים העשירים בפיטוסטרולים, כמו שמן זרעי דלעת הפיטוסטרולים חוסמים את האנזים 5 אלפא רדוקטאז. אנזים זה אחראי על ייצור ה-DHT מהורמון הטסטוסטרון. מי שסובל מהתקרחות על רקע גנטי בעיקר, כתוצאה מרמות גבוהות של DHT. חסימת האנזים המייצר DHT מפחיתה את הנשירה.
שמן מנטה הרחבת כלי הדם בסביבת השיער כמות גדולה יותר של חמצן וגלוקוז מגיעה לזקיקים ומפחיתה את הנשירה

 

3.   טיפול תרופתי

הטיפול התרופתי הקלאסי שמוצע היום לנשירת שיער הוא התרופה פינסטריד, המוכרת גם בשם פרופסיה. זוהי תרופה למניעת ערמונית מוגדלת. ערמונית מוגדלת נגרמת בדיוק מאותה סיבה הגורמת גם לנשירת שיער – פעילות האנזים 5 אלפא רדוקטאז. למעשה, התרופה חוסמת את האנזים ומפחיתה את רמות ה-DHT ולכן גם את ההתקרחות.

 

תופעות לוואי של הפינסטריד

  • ירידה בחשק המיני
  • אימפוטנציה
  • דילול זרע

הפינסטריד מאט את נשירת השיער ברוב המקרים, ומעל 50% מהגברים הנוטלים את התרופה מדווחים על שיפור הצמיחה של השיער החדש.

 

4.   מכשיר הדרמה רולר

מכשיר לשימוש ביתי, הכולל גלגלת שעל פני השטח שלה פזורות מחטים זעירות. המחטים יוצרות פציעה עדינה של העור. ע"פ שיטות המזותרפיה והטיפול בכאב, פציעה קלה גורמת להתחדשות העור. מנגנוני הפיצוי של הגוף תורמים לייצור מוגבר של קולגן ואף מייצרים במהירות תאים חדשים בסביבה הפצועה.

 

5.   השתלת שיער

אבל בואו נגיד את זה הכי ברור: כל הדרכים שהצענו הן קצת כמו להילחם באריה בעזרת קוטל חרקים. הדבר האמיתי – היעיל, המהיר, האפקטיבי וללא תופעות לוואי – זה השתלת שיער . אז ננסה הכל, נספר שזה עבד, נמליץ לחברים על שמן כזה או אחר, וניסע לטורקיה. כמו כולם.

 

צלם

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.