שאיבת שומן בבטן – תקנו את מה שמפריע לכם

תוכן עניינים

5 הקילוגרמים האחרונים שנדבקים אלינו, יכולים להפריע מאוד לאנשים המנסים בכל כוחם להוריד אותם. לפעמים הדבר בלתי אפשרי דרך דיאטה וספורט, ולכן כדאי לערב גורם מקצועי.  אז מהו ניתוח לשאיבת שומן בבטן, מה הוא מצריך, למי הוא מתאים ומה הסיכונים בו? יצאנו לבדוק

 

למי השאיבה מתאימה, ולמי לא

כמו בכל דבר בחיים, שאיבת שומן איננה מתאימה לכולם באופן גורף, שכן שאיבת שומן בבטן היא איננה לחש קסמים שמשפר הכל בן רגע. לדוגמא, אדם הסובל מעודף משקל משמעותי, איננו מתאים לביצוע הניתוח, שכן הכמות המקסימקלית שניתן לשאוב בשאיבת שומן היא כ-5 ליטרים שומן המשתווים לקצת פחות מ5 ק"ג  (4.54 ק"ג בממוצע ליתר דיוק).

מאידך, שאיבת השומן בהחלט אידאלית עבור אלה מאיתנו שכבר הגיעו למשקל האופטימאלי או לפחות קרוב אליו, וכבר נהנים מאורח חיים בריא וספורטיבי, אבל גם אחרי צמצום בנפח הקלורי היומי והגברה באימונים לא מצליחים להוריד את הכמה קילוגרמים הנותרים.

 

ההכנה לניתוח

כאשר אנחנו מתחילים תהליך לביצוע ניתוח לשאיבת שומן, נדרש לעבור מספר בדיקות דם כלליות כדי לוודא שבריאותנו תקינה טרם ביצוע הניתוח. המטופל גם יידרש להימנע משתיית אלכוהול כ-3 שבועות טרם ביצוע הניתוח. בתחילת הניתוח לשאיבת השומן, ראשית, יסמן הרופא המנתח על גופכם את מיקומי השומן שיוסר בהמשך. דבר זה נועד לייצר מעין מפה לרופא המנתח שתעזור לו לדעת בערך כמה שומן יש להסיר מהמנותח.

 

הסיכונים בניתוח

כל ניתוח או הליך כירורגי המביא איתו סיכונים שונים הנוגעים חלקם בהרדמה המלאה, וחלקם בהליך עצמו אותו אנו עוברים. הנה מספר סיכונים הנלווים ספציפית להליך שאיבת שומן.

 

ירידה ברמת ההמוגלובין בדם

המוגלובין הוא חלק מתאי הדם האדומים, ותפקידו העיקרי הוא נשיאת חמצן אל תאי הגוף במערכת הדם. כאשר אנחנו שואבים שומן, אנו שואבים גם כמויות של המוגלובין שעשויות לפגוע בתפקוד הגוף שלנו לטווח הארוך.

 

חוסר איזון בנוזלים בגוף

הנוזלים, שהם מים שאנו צוברים ממגוון משקאות שאנו שותים שמהווים כ60% ממסת גופינו, נשאבים גם הם ביחד עם ההמוגלובין בעת שאיבת השומן ויכולות לגרום לנזק לטווח ארוך.

 

אובדן תחושה

אובדן התחושה באזור ממנו נשאב את השומן הוא טבעי לאחר הניתוח ואמור לחלוף בתוך כשבוע, עם זאת חשוב לזכור כי אובדן התחושה יכול להיות ארוך יותר.

 

לסיכום

שאיבת שומן איננה מתאימה לכל אחד, ולפני המחשבה על ביצוע הניתוח חשוב מאוד להבין שיש דברים נוספים שניתן ואף צריך לעשות לפני המחשבה על ניתוח כזה. ההכנה לניתוח איננה "מפחידה", וכוללת בעיקר נקיטת צעדים שימנעו את דילול הדם כמו שתיית אלכוהול. למדנו מה הסיכונים המתלווים לביצוע הניתוח מעבר לסכנה שבהרדמה מלאה ולמדנו להסתכל על הניתוח כמה שהוא. הליך קוסמטי יעיל מאוד – אך ממש לא לחש קסמים שפותר הכל.

מדידת בטן

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.