שיפוץ מטבח ללא שימוש בחומרים רעילים

תוכן עניינים

כאשר משפצים מטבח יש לקחת בחשבון את העובדה שזהו המקום בו מבשלים ומכינים את הארוחות. לפיכך, חשוב לא להשתמש בחומרים רעילים בזמן השיפוץ. המאמר יעסוק בשיפוץ מטבח ללא שימוש בחומרים רעילים.

 

מה נכלל בשיפוץ המטבח?

שיפוץ מטבח יכול להתחיל בשיפוץ קטן או להיות תהליך מורכב יותר. כאשר רוצים לשנות מעט את חזות החוץ והפנים של הארונות ניתן לעשות זאת באמצעות הדבקת טפטים צבעוניים ובעלי טקסטורות נאות או לעשות שימוש בצבע. בין אם בחרתם בטפטים ובין אם בצבע, עליכם לבחור בחומרים שאינם רעילים לצורך השיפוץ. המטבח הוא המקום המרכזי בו מכינים את האוכל עבור המשפחה והוא צריך להיות סטרילי ובריא. בשיפוץ מורכב יותר בו מחליפים את ארונות המטבח, משטחי השיש והחיפויים, עושים שימוש בדבקים ובחומרים אוטמים. גם חומרים אלו צריכים להיות ידידותיים לסביבה על מנת לשמור על סביבה בריאה.

 

כיצד תתכננו את השיפוץ?

אם אתם עושים בעצמכם שיפוץ קל למטבח תכננו את סדר העבודה בצורה מאורגנת. בדקו לאלו חומרים תזדקקו והאם הם אינם רעילים. תוכלו לבדוק זאת בקלות על גבי האריזה של החומרים. הכינו רשימה של הדברים אותם אתם צריכים לרכוש והוציאו את המזון מהארונות. מומלץ לאחסן את המזון היבש בקופסאות אטומות ורק אז להתחיל לשפץ. כשפונים לבעל מקצוע כמו מטבחים בתל אביב, מלבד הצעת מחיר בקשו לדעת באלו חומרים משתמשים לשיפוץ המטבח והאם הם אקולוגיים. גם לאחר עבודות השיפוץ יהיה צורך בהדברה נגד מזיקים ונמלים וגם אותה יש לבצע עם חומרים ידידותיים לסביבה.

 

באילו חומרים איכותיים ניתן להשתמש בשיפוץ המטבח?

כשמדובר על חומרים איכותיים זה מתחיל בחומרי הגלם של הארונות, הציפוי והצבע וממשיך לפרופילים, השיש, הכיור והברז. השיפוץ צריך להחזיק לתקופה ארוכה ולכן חומרי הגלם צריכים להיות עמידים לרטיבות, ללחות ולחום. שיפוץ מטבח הנעשה עם חומרים זולים יכול לעלות ביוקר בהמשך ולגרום לעוגמת נפש רבה. לפיכך, יש לבדוק שאכן החומרים מותאמים הן מבחינת האיכות והן מבחינה בריאותית. למשל, ארונות מעץ מלא או סנדוויץ' עם ציפוי פורמייקה או פולימר, הם חומרים איכותיים, עמידים ולא רעילים.

 

חידוש ארונות מטבח

כאשר רק מחדשים את ארונות המטבח גורמים לפחות זיהום אוויר ויצירת אבק. החידוש נעשה באמצעות צבעים שאין בהם עופרת ולכן הם נחשבים לירוקים. החידוש גם יכול להיעשות באמצעות החלפת הדלתות בלבד שאותן צובעים במפעל באותם צבעים אקולוגיים. חשוב לתת דגש גם להחלפת המדפים למגירות עם מסועים כדי שיהיה ניתן לשלוף אותן בקלות אם כבר עוסקים בחידוש.

לסיכום, שיפוץ מטבח יהיה בסדר גודל אותו אתם תקבעו ולפי הצרכים שלכם. קחו בחשבון שלעיתים תצטרכו לשנות נקודות חשמל ואינסטלציה, להתקין שיש וקרמיקה או אי במטבח ולשם כך תזדקקו לאנשי מקצוע בעלי ניסיון.

 

מטבח

 

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.