3 תסמינים לעיניים יבשות – ואיך לטפל בזה

תוכן עניינים

כולנו חווים לעיתים את תחושת היובש המציקה הזו בעיניים.

לרוב, אנו חשים בה בשעות המאוחרות אחרי רביצה מול הטלוויזיה, או באמצע יום עבודה עמוס שבמהלכו לא זזנו לרגע ממסך המחשב.

אבל, חשוב להכיר שלעיתים דווקא התנהגות מסוג זה עלולה להוביל למצב קיצוני יותר ואף לגרום ליובש כרוני בעיניים.

לכן, חשוב להכיר את התופעה וכיצד להילחם בה, לפני שנעשה לעצמנו נזק.

יובש בעיניים יכול לנבוע ממספר סיבות, כאשר את המסכים כבר ציינו. לצדם, חשוב לזכור כי עין יבשה עלולה להיות תופעת לוואי של בעיות רפואיות אחרות לגמרי בגוף, או אפילו תופעת לוואי של נטילת תרופה כלשהי. בהתאם לזיהוי הסיבה, נוכל גם לטפל בבעיה ואין צורך שנסבול יותר. אבל קודם בואו נבין מהן בכלל עיניים יבשות.

 

מהן עיניים יבשות

עיניים יבשות הן תופעה מאד נפוצה. עבור רבים היא עוברת דיי מהר, אבל התנהגות נשנית שאינה בריאה עלולה להחמיר. נרגיש יובש בעיניים כאשר לא מופקות מספיק דמעות שנותנות את הלחות המספקת לאזור העין. הלחות נשמרת גם בחלקה הפנימי וגם החיצוני. לצד זה, הסיבה ליובש יכולה להיות מעצם דלקת כרונית וסתימת הבלוטות שמפיקות את הדמעות.

 

מהם התסמינים

  1. צריבה וגופים זרים

זה הוא התסמין הנפוץ ביותר לזיהוי עיניים יבשות. נרגיש תחושת צריבה מאד לא נעימה ורצון לסגור את העיניים מאי נעימות זו. כמו כן, נוכל לחוש בעין בגופים זרים קטנים שמפריעים לנו לפקוח אותן.

 

  1. טשטוש בראייה

לצד תחושות הצריבה הלא נעימות, נוכל לחוש גם בראייה מעט מטושטשת, בעיקר כאשר אנחנו מנסים לפקוח את העין, ואת הקושי להתפקס.

 

  1. הפרשות

לבסוף, בעיקר בשעות הבוקר, נוכל לשים לב להפרשות בצדי העין. הפרשות אלו יכולות להתריע לנו שישנה חסימה בבלוטת הדמעה וכי האזור מזוהם וישנה דלקת. מה שמוביל אותנו אל הנקודה הבאה.

 

איך נטפל

כפי שציינו, הטיפול ביובש בעיניים הוא בהתאם למהות הבעיה. ראשית, חשוב מאד לגשת לבדיקה ראשונית במרכז לעין יבשה, על מנת שיוכלו לזהות האם מדובר בתופעת לוואי של תרופות, האם זו דלקת, בעיה חד פעמית ועוד.

לרוב, נוכל לסכם את הביקור בניקוי האזור שישחרר את החסימה מבלוטות הדמעה, ובמתן מרשם לטיפות עיניים שיפתרו לנו את הבעיה עם הזמן.

לעומת זאת, ישנם מקרים בהם מדובר בבעיה כרונית ולכן נידרש בטיפולים חזקים יותר כמו IPL, או הליך החדרת צינורית לשחרור הסתימות, עליו נצטרך לחזור.

 

לסיכום

אמנם עין יבשה היא תופעה דיי נפוצה, אבל חשוב ללמוד כיצד למנוע אותה כלל הניתן. היא עלולה לנבוע מישיבה ממושכת מול מסכים, או סגירת עיניים לא תקינה בלילה. אם אנו חשים בצריבה, גופים זרים והפרשות, חשוב לפנות לייעוץ רפואי ומתן טיפול שמותאם לבעיה.

העין כחולה

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.